1) kaip tiesioginis paliepimas, įpareigojantis subjektus elgtis tik nurodytu būdu;
2) kaip galimybė pasirinkti vieną iš nurodytų elgesio variantų;
3) kaip suteikimas subjektui teisės elgtis savo nuožiūra, tačiau neperžengiant teisės normos apibrėžtų elgesio ribų.
Taigi apibendrinus galima teigti, kad administracinės tiesės normos yra savarankiškos ir specifinės teisės normos, kurios, taikant administracinį teisinį metodą, reguliuoja visuomeninius santykius viešojo valdymo srityje, taip pat specifinius (procesinius) nevaldymo pobūdžio santykius.
Administracinės teisės norma turi savo vidinę struktūrą, t.y. šiuos elementus:
1) hipotezę;
2) dispoziciją;
3) sankciją.
Hipotezė – tai normos dalis, nurodanti konkrečias aplinkybes ir sąlygas, kuriomis ši norma turi būti vykdoma ir taikoma. Kitaip sakant, hipotezėje nurodomos aplinkybės ar juridiniai faktai, kurių pagrindu atsiranda atitinkami administraciniai teisiniai santykiai. Pagal apibrėžtumo laipsnį administracinės teisės normos hipotezė gali būti absoliučiai ar sąlygiškai apibrėžta. Neapibrėžtos hipotezės dažniausiai yra tose normose, kurios reglamentuoja viešojo valdymo subjektų teisinę padėtį arba jų tarpusavio santykius.
Dispozicija – tai svarbiausia administracinės teisės normos dalis, nustatanti tam tikrą elgesio taisyklę. Čia suformuluotos reguliuojamo visuomeninio santykio subjektų teisės, pareigos, įgaliojimai, draudimai, apribojimai. Pavyzdžiui, Valstybės tarnybos įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje sakoma: „Valstybės tarnautojai privalo:
1) laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų;
2) būti lojalūs Lietuvos valstybės ir jos konstituciniai santvarkai;
3) gerbti žmogaus teises ir laisves, tarnauti visuomenės interesams“ ir t.t.
Dispozicija gali būti absoliučiai apibrėžta, sąlygiškai apibrėžta ir neapibrėžta.
Sankcija – tai valstybinio poveikio (administracinio, drausminio) priemonės, kurios taikomos asmenims, pažeidusiems dispoziciją (teisės normoje nustatytą elgesio taisyklę) Pavyzdžiui, ATPK 128 straipsnyje nustatyta: „Transporto priemonių vairavimas neturint teisės jų vairuoti ar neturint teisės vairuoti šios rūšies transporto priemonių užtraukia baudą nuo trijų iki penkių šimtų litų“. Pagal poveikio tikslus ir pobūdį administracinės teisės normų sankcijos gali būti skirstomos į administracines nuobaudas (bauda, specialiųjų teisių atėmimas, administracinis areštas ir kt.) ir administracines kardomąsias priemones (administracinis asmens sulaikymas, nušalinimas nuo transporto priemonių vairavimo ir kt.).
Administracinės teisės normos negalima tapatinti su teisės aktu ar jo straipsniu. Ji ypatinga tuo, kad...
Šį darbą sudaro 1932 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!