siekia išnagrinėti viduramžių kultūrą, atskleisti jos vidinę struktūrą.
Kategorijų analizės centre yra viduramžių žmogus, jo mąstymas, pasaulėžiūra, poelgiai. Juos A. Gurevičius nagrinėja, vadovaudamasis istoriniu požiūriu į civilizaciją. Nagrinėjant šios epochos kultūrinius savitumus autorius imasi makroistorinio „pasaulio modelio" vaizdinio konstravimo. Knygoje bandoma užčiuopti viduramžių žmonių dvasinio ir materialiojo pasaulio kasdienybę, jos būsenas, ir net jausenas.
Knygoje autorius nori parodyti, kad viduramžių pasaulio modelį galima atkurti tik perpratus tos epochos žmonių gyvenimą, elgesį, kultūrą, perpratus jų vertybių sistemą, sąmonės aspektus, pasaulėjautą, vaizdinius ir simboliką.
Pagal A. Gurevičių istorikas privalo sukurti metodus, garantuojančius daugiau ar mažiau objektyvią turimos medžiagos traktuotę. Tam autoriaus nuomone, reikėtų išaiškinti pagrindines universalias kultūros kategorijas, be kurių ji neįmanoma ir kurios persmelkia ją visuose jos kūriniuose. Tai kartu yra ir pagrindinės žmogaus sąmonės kategorijos.
Šioje knygoje A. Gurevičius iš esmės analizuoja Vakarų Europos viduramžius, remdamasis Viduramžių epochos medžiaga, kuri, teigia autorius, nėra labai gausi. Nors istoriniai šaltiniai (kurie, beje, dažnai yra kartu yra kultūros paminklai) ir teikia žinių apie istorinius faktus - kur išryškėja etiniai principai, žmogaus pasaulėjauta, santykis su laiku, visuomeniniai santykiai – t. y. autoriaus įvardintas kategorijų struktūras, tačiau autorius pažymi, kad viduramžių šaltinių medžiaga yra nepilna, fragmentiška, kadangi ne viskas išliko. Tuo labiau, kad net ir išlikusi medžiaga toli gražu nebūtų pakankama. Juk autoriui kaip tyrėjui, užsibrėžusiam metaistoriškai tyrinėti mentalines viduramžių žmonijos struktūras, analų paradigmos terminais kalbant, reikia analizuoti ilgąjį laiko tėkmės lygmenį, kurio kitimas yra tiek pat „pastebimas kaip žolės augimas“1. Bet tuo pačiu reikia matyti ir socialinius - psichologinius visuomenės paveikslus. O šie savo esme reikalauja kuo detalesnio vaizdo – žvilgsnio iš arčiau, tai yra fokusavimosi į trumpąjį laiką. Todėl autorius pažymi, kad būtų naivu kiek išsamiau rekonstruoti viduramžių kultūrą, nes „ji – tikras aisbergas, kurio didžioji dalis - nematoma“2. Dar knygos pradžioje pažymima, kad „ mūsų žinios apie viduramžių mintį ir kultūrą pernelyg fragmentiškos [...], todėl bet...
Šį darbą sudaro 1754 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!