Dabartinėje muzikinio ugdymo sistemoje viena iš nagrinėjamų problemų yra kalbinio ir muzikinio lavinimo sritis.
Problemos aktualumas. Ritminio lavinimo reikalingumo šiandien niekas nebedrįsta ginčyti, nes ritminių darinių suvokimo, ritminio mąstymo svarba solfedžiuojant, grojant visiems suprantama. Tačiau dažnai muzikos mokytojai ritmo pratimus atlieka formaliai, o nesuvokdami tikrosios šių pratimų reikšmės, norimą rezultatą pasiekia per vėlai arba tas rezultatas iš viso yra menkas. [21, p.61].
Muzikos pedagogikoje pabrėžiama, kad vaiko muzikalumas ikimokykliniame amžiuje pirmiausia pasireiškia ritmo pajautimu. [30, p. 157].
Ikimokyklinio amžiaus vaikai pasižymi ypatingu emociniu jautrumu. Tai sąlygoja jų nervinės veiklos plastiškumas ir sugebėjimas nevalingai, bet raiškiai reikšti reakciją į dirgiklius. Todėl įmanomas jų muzikinis mąstymas, muzikinis ugdymas šiame amžiuje labai ženklus. Šis amžiaus tarpsnis senzityvus muzikiniu ir meniniu požiūriu (senzityvus amžius - optimalių galimybių amžius vystyti kokią nors psichikos pusę (atmintį, mąstymą ir kt.), taip pat mokyti ir auklėti).
M. Montesori pedagogikoje (tame tarpe ir vaikų muzikiniame ugdyme) pabrėžia vaiko vystymosi senzityviųjų periodų faktorių. Ji teigia, kad yra periodų, kai kiekviena psichinė funkcija vystosi greitai ir lengvai. Jei toks periodas „pražiūrimas“, tai psichinė funkcija, įgūdis, gabumas vystosi labai sunkiai, o kartais ir sustoja. [30, p. 172]
„Sudėtinga ritmo jutimo struktūra, vykstant ontogenezei (ontogenezė - individo vystymasis nuo gimimo iki mirties), formuojasi ne iš karto kaip visuminė sistema, o tam tikru ją sudarančių komponentų nuoseklumu. Pirmiausia atsiranda sugebėjimas atgaminti ir suvokti garsų sekos tempą (greitas, vidutinis ir paskiausiai - lėtas). Toliau - sugebėjimas suvokti ir atgaminti muzikinį metrą (dviejų, keturių, o po to trijų dalių). Sugebėjimas suvokti ir atgaminti ritminį piešinį ateina paskiausiai“,- rašo K. Tarasova. [25, p.21]
Kiekvienas vaikas gimsta su muzikiniais gabumais. Kaip daugelis kitų savybių, vaikui gimus pradeda „skleistis“ ir muzikiniai gabumai. Statistika teigia, kad apie 68% vaikų gimsta su vidutiniais muzikiniais gabumais, apie 16% su aukštesniais nei vidutiniai ir 16% su žemesniais muzikiniais gabumais nei vidutiniai. Kaip nė vienas vaikas negimsta be intelekto, taip...
Šį darbą sudaro 12269 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!