Lietuvos valstybės biudžeto pajamos formuojamos iš mokesčių, privalomų mokėjimų, rinkliavų, pajamų iš valstybės turto ir kitų įplaukų. Mokesčių dydį nustato LR įstatymai.
Lietuvos biudžeto sistemą sudaro savarankiškas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, taip pat savarankiški vietos savivaldybių biudžetai. Biudžetiniai metai prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
Valstybės biudžeto projektą sudaro Vyriausybė ir pateikia Seimui svarstyti ne vėliau kaip prieš 75 dienas iki biudžetinių metų pabaigos.
Biudžetas turi būti rengiamas, pateikiamas ir svarstomas vadovaujantis strateginio planavimo principu, kuris leidžia numatyti konkrečius, išmatuojamus tikslus ir rezultatus bei jiems pasiekti numatomas priemones. Tik šio principo taikymas leis apsispręsti dėl valstybės išlaidų tikslingumo bei įvertinti jų efektyvumą.
Valstybė privalo išlaidauti pagal pajamas, t.y. laikytis subalansuoto biudžeto. Būtina nutraukti skolinimąsi ne tik biudžeto deficitui finansuoti, bet ir investicijoms, perskolinimui ir kitiems tikslams, bei nustatyti biudžeto mažinimo tempus, kad valstybės skolos aptarnavimo kaštai, kurie jau sudaro apie 15% valstybės biudžeto, bei grąžinimo našta nebūtų uždedama ateities kartoms.
Siekiant sumažinti biudžeto išlaidas, būtina nuosekliai revizuoti numatomas programas, įvertinant, ar jos yra tikslingos, nedubliuoja kitų funkcijų bei programų, ar gali būti įgyvendintos kitomis priemonėmis.
Biudžeto deficito apibrėžimas
Biudžeto balansas - tai ir apskaitos, ir ekonominė sąvoka. Biudžeto deficito interpretavimas labai priklauso nuo to, kas būtent matuojama, o tai savo ruožtu priklauso nuo to, kaip sudaromos fiskalinės sąskaitos, kaip registruojamos vyriausybės įplaukos, išlaidos ir kiti sandoriai. Norint įvertinti biudžeto balansą, ypatingą dėmesį reikia skirti apskaitos sistemai, apskaitos vienetui, konsolidavimo metodams, nereguliarių operacijų ir valstybinio sektoriaus įsipareigojimų tvarkymui apskaitoje. Ekonomika ir finansų rinkos tampa vis sudėtingesnės, todėl sudėtingesni darosi ir valstybinio sektoriaus sandoriai bei finansinė veikla. Valstybinio sektoriaus apskaitos taisyklės kinta atsižvelgiant į besikeičiančias ekonomikos ir finansų rinkų sąlygas ir atspindi besiplečiančią finansinę valstybinio sektoriaus veiklą. Valstybinis sektorius apima ir vyriausybės, ir visų vyriausybei priklausančių ir jos valdomų vienetų veiklą. Į valstybės sektoriaus biudžeto balansą įeina valstybės biudžeto balansas ir kvazifiskalinės veiklos balansas, kuris atspindi...
Šį darbą sudaro 2234 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!