Temos aktualumas. Nusikalstamumas, nors ir labai liūdna, tampa nuolatiniu mūsų gyvenimo palydovu. Ypač skaudi ir kasdiena vis labiau aktualesne tampanti tema – smurtas prieš vaikus ir tarp vaikų. Smurtine tema publikacijų galima rasti bemaž kiekvieną dieną Lietuvos dienraščiuose, siaubą keliančių vaizdo klipų vis dažniau tenka rasti interneto svetainėse. Pasak Žydrės Arlauskaitės (Arlauskaitė, 2007), smurto, agresijos tema Lietuvoje jau senokai, deja, nėra naujiena. Antrokas užsipuolė bendraklasį; keturiolikmečiai padegė gulintį kaimyną; aštuntokė mergaitė nusižudė, nes iš jos tyčiojosi trys bendraklasės ir viena septintokė; motina nužudė dukrą ir išėjo į vaistinę ir t.t. Skaudžios, liūdnos, gąsdinančios istorijos.
Kadangi smurtas yra sudėtingas kompleksinis reiškinys, jam spręsti turi būti pasitelkiamos įvairios priemonės: socialinės, teisinės, psichologinės. Svarbus vaidmuo, formuojant vaikų požiūrį į smurtą, konfliktus ir jų sprendimo galimybes, tenka šeimai – artimiausiai vaiko ugdymosi aplinkai, taip pat mokyklai ir bendruomenei, kurioje vaikas gyvena. Mokyklose dirbantys psichologai, socialiniai pedagogai gelbsti mokyklos bendruomenei organizuojant ir įgyvendinant prevencines žalingų socialinių reiškinių priemones. Smurto prevencija nėra vieno specialisto ar kurios nors vienos specialistų grupės prerogatyva. Tik dirbant komandoje ir remiantis bedradarbiavimo principais galima tikėtis pozityvių poslinkių mažinant smurtinio elgesio apraiškas.
Darbo objektas. Smurtas mokykloje ir jo prevencija.
Darbo tikslas. Apibrėžti smurtą, nustatyti jo pagrindines formas. Įvertinti veiksnius, lemiančius smurto plitimą mokykloje. Įvardinti smurto prevencijos organizavimo svarbą ir efektyvumą.
• Įvardinti smurto mokykloje apibrėžimą.
• Pateikti veiksnius, lemiančius smurto lygį mokykloje.
• Išanalizuoti smurto formas ir paplitimą mokykloje.
• Pateikti smurto atvejų mokykloje sprendimo būdus.
• Įvertinti smurto mokykloje prevencijos organizavimo veiksmingumą.
Tyrimo metodai. Literatūros, smurto mokykloje ir smurto prevencijos temomis, analizė.
Darbo struktūra:
Pirmajame skyriuje pateikiamas smurto sąvokos apibrėžimas. Įvardinami veiksmai, kurie priskiriami prie smurtinio elgesio. Analizuojami veiksniai, lemiantys smurto lygį mokykloje.
Antrajame skyriuje smurto formos suskirstomos į kategorijas, įvardinami formų apibrėžimai. Aprašoma smurto fomų įtaka vaikų elgesiui. Analizuojami smurto atvejų sprendimo būdai. Apžvelgiami pagrindiniai elgesio principai konfliktinių situacijų metu.
Trečiajame skyriuje rašoma apie smurto mokykloje prevencijos organizavimą, apie pačių mokinių dalyvavimą prevencinių...
Šį darbą sudaro 3975 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!