Praėjusios savaitės apklausa Norime daug išmokti ir sužinoti, bet... norime nedaug dirbti, neturėti namų namų ir šiaip mes turim daug ką veikti! Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Šiandienos objektas Dalijimosi ekonomikos prekės ženklo UBER vertės kūrimas vartotojams Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Organizacijos pažinimas • Kokie yra svarbiausi elementai, norint geriau suprasti ir pažinti organizacijos vykdomą veiklą? Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Verslo modelio drobė Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis SSGG (SWOT) matrica Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Stiprybės (strenghts) Silpnybės (weaknesses) Galimybės (opportunities) Grėsmės (threats) Tyrimai Remiantis marketingo tyrimais, gali būti renkama informacija apie: • Įmonės makroaplinką (socialinė-kultūrinė, ekonominė, technologinė, politinė-teisinė aplinkos), • Įmonės mikroaplinką (tiekėjai, tarpininkai, konkurentai, partneriai), Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Tyrimai Remiantis marketingo tyrimais, gali būti renkama informacija apie: • Rinkodaros komplekso elementus (prekę, kainą, paskirstymą, rėmimą); • Vartotojus (nuomonės, įvaizdžiai, sprendimai, poreikiai, elgesys, gyvenimo stiliai, socialinė priklausomybė, demografiniai duomenys). Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Tyrimų atlikimo priežastys Kompanija atlieka marketingo tyrimus dėl dviejų priežasčių: • Identifikuoti problemą (paslėpta problema arba problema ateityje) • Išspręsti problemą (aišku problema, kurią reikia išsispręsti). Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Tyrimo problemos formulavimas • Tai svarbiausias tyrimo proceso žingsnis. Tai leidžia apsibrėžti, KĄ ruošiamės tyrinėti. Kuo siauresnė ir aiškiau apibrėžta problema – tuo lengviau yra dirbti kituose tyrimo etapuose Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Tyrimo problemos formulavimas Problemos išsiaiškinimo stadijoje reikia aptarti ir pamėginti atsakyti į tris klausimus: • Kodėl yra reikalinga informacija? • Ar reikalinga informacija jau egzistuoja? • Ar į klausimą bus galima atsakyti? Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Darbo problema – kaip dalijimosi ekonomikos prekės ženklas Uber kuria vertę vartotojams? Darbo objektas – dalijimosi ekonomikos prekės ženklo Uber veiksniai, kuriantys vertę vartotojams. Darbo tikslas – išanalizavus dalijimosi ekonomikos prekės ženklo vertės kūrimo pagrindinius veiksnius, nustatyti kaip prekės ženklas Uber kuria vertę vartotojams Duomenų rinkimų metodų identifikavimas • Duomenų rinkimo metodai ir jų formos – tai priemonės, kurių pagalba bus renkami duomenys. • Duomenų šaltiniai: antriniai duomenys ir pirminiai duomenys. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Duomenų rinkimų metodų identifikavimas • Antriniai duomenys - tai jau surinkta ir apibendrinta informacija apie tyrimo problemą. Jie renkami iš vidinių (firmos) ir išorinių šaltinių (pvz., Statistikos departamento informacija, anksčiau atliktų tyrimų ataskaitos, atsiliepimai, etc.). Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Duomenų rinkimų metodų identifikavimas • Pirminiai duomenys - duomenys, kurie yra specialiai surinkti tyrimo problemai tirti. Jie renkami naudojant kokybinius ir kiekybinius tyrimo metodus. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai • Kiekybiniu požiūriu tyrime dažniausiai siekiama patvirtinti hipotezę, o kokybinio požiūrio atveju priimtinesni iš situacijų analizės kylantys paaiškinimai. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai • Kokybiniam požiūriui būdingas siekimas suprasti, kaip individai suvokia bei aiškina pasaulį ir kaip individualiai kuriamos prasmės lemia jų elgesį. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai • Kiekybiniu požiūriu nusakomas siekis ieškoti išorinių požymių, matuoti juos ir skaičiuoti, siekti vienintelio paaiškinimo, dėsnių, taisyklių, universalumo ir visuotinumo. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Kokybinių tyrimų metodai • Nestruktūruotas interviu; • Pusiau struktūruotas interviu; • Fokus grupė; • Stebėjimas; • Eksperimentas Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Interviu metodas • Interviu, kaip atskiras tyrimo metodas, gali būti skirstomas į daugelį įvairių variantų, pradedant nuo formalizuotų (standartizuotų) interviu, kur klausimai iš anksto numatyti, iki neformalių interviu, kur klausimų seka bei jų formalizavimas visiškai laisvas. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Interviu rūšys • Standartizuotas interviu – „uždari“ klausimai pateikiami griežtai laikantis nustatyto plano ir jų formulavimo. • Nestruktūrizuotas (laisvasis) interviu – bendras planas, klausimai formuluojami pagal situaciją. • Pusiau standartizuotas interviu – numatyti būtini ir galimi klausimai Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Subjektų tipai • Atsakingų asmenų (vadovų) interviu • Ekspertų interviu – asmenys, turintys didelę profesinę patirtį ir kompetenciją tam tikroje srityje. • Tiesioginių respondentų – tam tikros tiriamos socialinės grupės atstovų interviu. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Interviu metodo privalumai • Galimybė paaiškinti klausimo prasmę; • Išvengiama „nežinau“ ar „neturiu nuomonės“ atsakymų; • Galimybė fiksuoti emocines reakcijas ir kt. • Įprastai gaunami išsamūs atsakymai. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Interviu metodo trūkumai • Galima netinkamai paveikti respondentą; • Subjektyvios tyrėjo nuostatos gali paveikti gautų rezultatų interpretavimą; • Sunku nustatyti duomenų patikimumo lygmenį. Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Interviu • Blogo interviu pavyzdys: https://www.youtube.com/watch?v=GsWFaOYV2LI • Gero interviu pavyzdys: https://www.youtube.com/watch?v=cGQz8hZQ8fU Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Transkripcija • Interviu data, laikas, vieta. Informantas – svarbiausios charakteristikos (lytis, amžius, išsilavinimas, gyvenamoji vieta ir kt.). Socialiniai ir marketingo tyrimai Mindaugas Šerpytis Transkripcija • Tyrėjas: Laba diena, norėjau šiandien pasiteirauti apie X klausimą.
Šį darbą sudaro 1579 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!