Vadovas
Dėstytoja
J.Šinkūnaitė
2004.05.04
UTENA 2004 m.
Įvadas
Ekonomikos teorijoje svarbią reikšmę turi bendrosios paklausos ir bendrosios pasiūlos sąvokos, atskleidžiančios visų pirkėjų ir visų pardavėjų elgesį prekių ir paslaugų rinkoje.
Rinkos mechanizmą suprasti padeda pasiūlos ir paklausos modelis. Šio modelio tikslas – nustatyti prekės kainos ir kiekio tarpusavio santykį. Pusiausvyra čia pasiekiama tada, kai nėra prekės kainos ir perkamo ar parduodamo kiekio kitimo tendencijų.
Jei rinkoje yra pusiausvyra, tai prekės kaina tokia, kad prekių kiekis, kurį gamintojai nori parduoti, sutampa su prekės kiekiu, kurį pirkėjai nori pirkti. Esant pusiausvyrai, pirkėjai, norintys įsigyti prekę rinkos kaina, lengvai įgyvendina savo interesus, pardavėjai, norintys parduoti savo prekę šia kaina, nesunkiai suranda šiai prekei pirkėjų.
Šio darbo tikslas teoriškai apibrėžti paklausą ir pasiūlą, nurodyti veiksnius dėl kurių šios kreivės kinta, paaiškinti jų sąveiką ir rinkos pusiausvyrą. Praktiškai parodyti kaip susidaro pusiausvyra ir pusiausvyros kaina, kas yra pasiūlos perteklius ir pasiūlos trūkumas.
Tradicinis požiūris į pasiūlą ir paklausą
Aptarsiu tradicinį požiūrį į pasiūlą ir paklausą. Laikoma, kad gerai veikia laisvoji rinka, vartotojai yra racionalūs galioja laisvas įėjimas į rinką ir pasišalinimas iš jos. Ekonomistai taip pat supaprastina uždavinį teigdami, kad visi kiti faktoriai, veikiantys produktų pardavimų apimtis, išskyrus kainą, nesikeičia. Ekonomistai teigia, kad tai yra teisinga prielaida, kadangi kainos pokyčiai atsiranda greičiau, nei kiti galimi pokyčiai, tokie, kaip pirkėjų skonio pasikeitimas, ekonomikos būsenos pasikeitimas ar ilgai trunkantis gamybos pajėgumų (pvz., naujo fabriko statyba) pasikeitimas.
Paklausa
Paklausa yra pirkėjų noro pirkti produktą greitis. Ekonominė teorija teigia, kad paklausą lemia du faktoriai: skonis ir sugebėjimas nupirkti. Skonis, produkto geidimas, apibūdina norą nupirkti produktą už tam tikrą kainą. Sugebėjimas nupirkti apibūdina tai, kad pirkėjas gali produktą nupirkti tik turėdamas pakankamai turto ar pajamų.
Abu šie paklausos faktoriai priklauso nuo rinkos kainos. Kai produkto kaina yra didelė, paklausa yra maža. Kai kaina yra maža, paklausa yra didelė. Esant mažai kainai, dauguma pirkėjų gali nusipirkti produktą. Tačiau produkto žemomis kainomis pasiūla yra ribojama skonio...
Šį darbą sudaro 2152 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!