Kursinis darbas
Mokomojo vairuojamojo autmobilio įrengimo tyrimas
Konsultantas ………………..........................
PRIEDAI
1. Vaizdinė medžiaga
2. Grafinė medžiaga
ĮVADAS
Šiandieną saugiame eisme dirba psichologai, elgesio specialistai, sociologai, socio–psichologai, kelių inžinieriai, mechanikos inžinieriai, inžinieriai elektrikai, elektronikai, programuotojai, miestų planavimo specialistai, architektai, fizikai, biomechanikai, matematikai, statistikai, teisininkai, policininkai, marketingo specialistai. Prieš 10 – 20 m. saugaus eismo srityje dirbo beveik vien inžinieriai. Avarija buvo suprantama (kai kur ir dabar suprantama), kaip dviejų automobilių susidūrimas arba automobilio ir pėsčiojo susidūrimas, t.y. beveik objektyvus reiškinys, kurio pasekmė – žuvęs arba sužeistas žmogus. Bet pamažu buvo susivokta, kad už viso to reiškinio slypi žmogus su savo mąstymu, įgūdžiais, įpročiais. Buvo suprasta, kad beveik visose avarijose didžiausias vaidmuo tenka būtent žmogui, kad tai jis pasirinko per didelį greitį, neteisingą judėjimo trajektoriją, per vėlai nusprendė stabdyti, ne viską pamatė, ką turėjo pamatyti ir t.t. Supratus žmogaus reikšmę buvo atsigręžta būtent į žmogų, pradėta nuodugniai tyrinėti jo elgseną, mąstyseną, jo sąveiką su automobiliu, su keliu, su kitais eismo dalyviais. Avarija labai glaudžiai susijusi su žmogaus elgesiu. Jei niekas nejuda – nėra jokių avarijų. Kai tik pradedame judėti, kažką pradedame daryti blogai, pradedame daryti klaidas. Šios klaidos gali būti dėl: - fizinės aplinkos defektų (sugriuvęs tiltas, nugriuvęs ant kelio medis ir t.t.); - neadekvataus greičio (važiuojame tokiu greičiu, prie kurio patys nespėjame visko atlikti gerai);
- sumažėjusio dėmesio (dėl apsnūdimo, alkoholio, narkotikų);
- abipusio kontakto tarp eismo dalyvių praradimo: nuo taisyklių pažeidimo ir rizikingo elgesio (pavojingas lenkimas, nėrimas į siaurą tarpą tarp mašinų ir t.t.) iki neapykantos kitiems eismo dalyviams, pavojaus aplinkiniams kėlimo (visais atvejais prarandamas abipusis supratimas, pasitikėjimas vienas kitu). Saugaus eismo darbui turėtų būti aktualūs du skaičiai:
- 90% avarijų įvyksta dėl klaidingo žmogaus elgesio;
- 20% – 30% avarijų yra „vieno žmogaus“ avarija (atsitrenkė į kliūtį, nuvažiavo nuo kelio); visos kitos avarijos įvyksta tarp dviejų ir daugiau eismo dalyvių.
Lietuvoje kelių eismo taisyklės visuomenės ir politikų sąmonėje traktuojamos daugiau kaip...
Šį darbą sudaro 6378 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!