Laivo stovumo, plūdurumo ir supimo įvertinimas. Skaičiavimai.
• Pagal lentelės III duomenis nubrėžti hidrostatines kreives.
• Pagal kreives nustatyti reikiamas plūdrumo ir pradinio stovumo charakteristikas.
Plūdrumas – tai laivo savybė plaukti vandens paviršiuje ir nenugrimzti giliau krovininės markės laivo plūdrumas yra įvertinamas vidutine grimzle, kuri matuojama midelinio španhouto plokštumoje, skersiniu laivo posvyriu, t.y. krenu, ir išilginiu laivo posvyriu, t.y. diferentu. Krenas paprastai apibūdinamas skersinio posvyrio kampu, o diferentas – grimzlių laivapriekyje ir laivagalyje skirtumu.
Laivo stovumas – tai laivo sugebėjimas priešintis jį kreipiančioms jėgoms. Priklausomai nuo posvyrio dydžio ir krypties bei nuo išorinių jėgų veikimo pobūdžio skiriamas statinis ir dinaminis stovumas, pradinis stovumas ir stovumas esant dideliems kreno kampams. Laivo stovumas priklauso nuo korpuso formos, laivo architektūros ir konstrukcijos, laivo apkrovos, hidrometeorologinių sąlygų, galiausiai nuo žmogiškojo faktoriaus. Statinis laivo stovumas apibūdinamas laivo svorio centro, vandentalpos centro ir metacentro padėtimis.
Plūdrumo ir pradinio stovumo charakteristikos – tai įvairūs geometriniai parametrai, nusakantys laivo korpuso povandeninės dalies formą: tūrinė vandentalpa; vaterlinijos plotas; vandentalpos centro koordinatės; skersinis ir išilginis metacentriniai spinduliai; vaterlinijos ploto centro abscisė; pilnumo koeficientai ir kt.
Hidrostatinės kreivės arba teorinio brėžinio elementų kreivės – tai plūdrumo ir pradinio stovumo charakteristikų grafikai, nubrėžti priklausomai nuo grimzlės (1 pav.).
Vertikalioje ašyje sužymima grimzlių skalė ir nubrėžiamos teorinio brėžinio vaterlinijos. Visos hidrostatinės kreivės suskirstomos į keturias grupes ir kiekvienai kreivių grupei parenkama atskira koordinačių pradžia. Teigiamos didžių reikšmės atidedamos į dešinę pusę nuo vertikalios ašies, neigiamos – į kairę. Visos kreivės, išskyrus V ir S, pradedamos braižyti tik nuo pirmos vaterlinijos. Užrašomas kiekvienos kreivės žymėjimas ir nurodomas mastelis, pavyzdžiui, R (1 cm = 10 m2).
Nubraižius ir sutvarkius hidrostatines kreives, grimzlių skalėje atidedama laivo grimzlė iki krovininės vaterlinijos ir nubrėžiama ši vaterlinija. Iš hidrostatinių kreivių nustatomos plūdrumo ir pradinio stovumo charakteristikų reikšmės laivui plaukiojant su krovinine vaterlinija:
Iš hidrostatiniu kreiviu(1 pav.) nustatėme šiuos parametrus:
Tūrine vandentalpa V=2372,5 m3;
Vaterlinijos plotas S=990 m2;
Vaterlinijos centro abscisė xf= -1,5 m;
Turines vandentalpos abscisė xc= -0,18...
Šį darbą sudaro 1876 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!