Vienas esmingiausių šiuolaikinių socialinių mokslų reikalavimų, kad mokslinės žinios turėtų būti kiekybinės.Būtų galima išskirti keletą priežasčių, kodėl socialiniams mokslams kvantifikacija yra tokia būtina. Pagal ontologinę prielaidą, socialinis pasaulis iš esmės yra matematiškai sutvarkyta matematinė sistema, kurioje visa tai, kas egzistuoja, gali būti išreikšta skaičiais, todėl objektyvūs socialiniai duomenys turi būti kiekybiniai. Pagal epistemologinį poreikį, tyrimų duomenys turėtų būti kiekybiniai todėl, kad būtų bendramačiai visose teritorijose.Kvantifikacijoje gali būti ir techninis interesas, kadangi statistinės priemonės yra veiksmingi įrankiai, valdant didelius duomenų kiekius.Kartais skaičių naudojimas gali būti retorinis: kai tenka įtikinėti šiuolaikinę auditoriją ir tikslūs kiekybiniai faktai gali atrodyti įtikinamesni, nei kokybinės deskripcijos ar interpretacijos.
Kokybė nurodo į tam tikrą kažkieno tipą, į esminę kažkieno savybę.Kiekybė nurodo į tai, kiek daug, kokio didumo yra kažkieno kiekis. Webster’is kiekybinę analizę apibrėžė kaip cheminę analizę, kuri turėtų nustatyti medžiagos komponentų kiekį. Tuomet chemijoje kokybinė analizė yra kiekybinės analizės prielaida. Gamtos mokslų praktikoje dažnai reikalingos abi analizės formos. Geologijos, biologijos ir zoologijos sritys yra grindžiamos kokybiniais aprašymais ir interpretacijomis.
Ilgą laiką kiekybinių tyrimų prieš kokybinius problema buvo karšta socialinių mokslų tema: siūlymai užpildyti nišą ir argumentai, kad tai tik pseudo problema (turėjo mažai reikšmės). Tačiau socialiniams analitikams vis dar aktualu išskirti ir aptarti tam tikras konceptualias ir praktines problemas, susijusiais su aiškiu kiekybiniu kokybiniu išsišakojimu, ir kai kurias priežastis, kodėl vis dar siūloma apsiriboti kiekybine mokslo koncepcija.
Socialinių mokslų vadovėliuose išskiriami keturi pagrindiniai matavimų tipai: nominalinis, eilės, intervalo ir proporcinis. Kokybinis tyrimas apima nominalinio (vardų) lygmens skalę (pvz., ”kompetentingas” - “nekompetentingas”) . Jeigu kategorijos dar yra ranguojamos (išdėstomos pagal eilę), pvz., nuo aukščiausios iki žemiausios (“stiprus”, vid.stiprus”,”nestiprus”), dar yra įtraukta ir eilės (rango) skalė. Išdėstymas vienodais atstumais sugraduota intervalo skale, kaip priimta intelekto testuose, ir proporcijos lygis su absoliutaus nulio atskaitos tašku (pvz., termometras), nėra kokybinis tyrimas. Kokybinis tyrimas naudoja silpnesnes matavimo formas -tokias, kaip nominalinė arba eiliškumo skalė,...
Šį darbą sudaro 630 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!