Konspektai

Grafikos teorija

10   (3 atsiliepimai)
Grafikos teorija 1 puslapis
Grafikos teorija 2 puslapis
Grafikos teorija 3 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 1) Kompiuterinė grafika ir jos taikymas Ji taikoma kurti zaidimams, pramogu industrijoje; Vizualizacija taikoma moksle, medicinoje. 2) Vektoriniai ir rastriniai (taškiniai) vaizduokliai Vektoriniai vaizduokliai naudoti pirmuose kompiuteriuose. Šio tipo vaizduokliuose reguliuojama X ir Y plokštelių įtampa. Dažniausiai intensyvumas naudojamas kaip Z (gylio) ašis. Galima išvardinti trūkumus: vaizduojamas tik objekto karkasas; sunku pavaizduoti sceną; ekranas mirksi . Rastriniai: Bazinis elementas – taškas/pikselis, turintis savo spalvą. Rastras – taškų, sudarančių vaizdą, stačiakampė ar kitokio tipo matrica. Skleistinė (ang. Scan line): Pikselių eilutė. Taškinio vaizduoklio architektūra: 3) Elektroninių vamzdžių veikimo principas Elektroninių vamzdžių vaizduoklių privalumai: Paprasta gamybos technologija ; Santykinai maža kaina, Geras ryškumas. Trūkumai: Reikalauja atminties masyvą kuris sutampa su ekrano matmenims, Ekranas diskretiškas, t.y. susideda iš pikselių, Ribotų matmenų, Didelio tūrio, Jautrūs deformacijom. 4) Spalvotųjų elektroninių vamzdžių veikimo principas Spalvotieje elektroniniai vamzdžiai turi: Tris elektronų prožektorius (arba patrankas), Metalinę šešėlio kaukę (shadow mask). Spalvotųjų elektroninių vamzdžių konstrukcija yra sudėtinga: Reikalinga labai tikslių geometrinių formų gamyba; Naudojami medžiagų išdėstymo ekrane šablonai: “Delta” ir linijinis elektronų prožektorių išdėstymas. Elektroninių vamzdžių vaizduoklių privalumai: Paprasta gamybos technologija, Santykinai maža kaina, Geras ryškumas. Trūkumai: Reikalauja atminties masyvą kuris sutampa su ekrano matmenims, Ekranas diskretiškas, t.y. susideda iš pikselių, Ribotų matmenų, Didelio tūrio, Jautrūs deformacijom. 5) Skystųjų kristalų vaizduokliai Skystieji kristalai: organinės molekulės, kurios praleidžia šviesą natūralioje būklėje. Kai atsiranda elektrinis laukas šviesa poliarizuojama ir ekrane matome juoda tašką. 6) Plazmos vaizduokliai Plazmos plokštės: Ant dviejų stiklinių plokštelių išdėstyti elektrodai; Plokštelėse yra ertmės užpildytos dujų mišinių (neonų); UV sužadinama liuminescencinė medžiaga; liuminescencinė medžiaga spinduliuoja skirtingų spalvų šviesą. Plazminių vaizduoklių privalumai: Didelis žiūrėjimo kampas; Gerai tinka didelių formatų ekranams; Pakankamai ryškūs. Trūkumai: Brangūs; Dideli vieno pikselio matmenys (~1 mm); Liuminescencinė medžiaga išnyksta; Mažiau ryškūs nei elektronai vamzdžiai, naudoja daugiau energijos. 7) Spalvų modeliai Spalvų modelių klasifikacija pagal veikimo principą: Spinduliuojantys (RGB – red-green-blue), besiremiantys spalvų sumavimu; Sugeriantys (absorbciniai) (CMY – cyan-magneta-yelow, CMYK - cyan-magneta-yelow-black), besiremiantys spalvų atimtimi; Suvokiamieji (HSV (HSB) – hue(atspalvis)-saturation(sodrumas)-value or brightnes(ryskumas), HLS, Lab, YCC), besiremiantys spalvų suvokimu. Spalvų modeliai apibrėžia santykinės maišomų spalvų proporcijas. 8) RGB spalvų modelis (red-green-blue) Atkurtos spalvos priklauso nuo aparatūros; Ribotas spalvų spektras. Trūkumai dėl aparatūros: Kinta laike bei priklauso nuo aplinkos faktorių elektroninių prožektorių emisinės charakteristikos; Skiriasi liuminoforų tipai; Liuminoforai sensta. Trūkumai dėl riboto spalvų spektro: Naudojant šį modelį negalima sukurti visas matomo spektro spalvas. 9) CMY spalvų modelis CMY(cyan-magneta-yelow) yra RGB(red-green- blue) atvirkštinė. Perkodavimas iš CMY į RGB: Perkodavimas iš RGB į CMY: 10) HSV spalvų modelis hue(atspalvis)- saturation(sodrumas)-value or brightnes(ryskumas). Sio modelio privalumai: Aparatūrinė nepriklausomybė; Paprastesnis ir intuityviai suprantamesnis spalvos suvokimas. Trukumai: Spalvų spektro ribotumas; Abstraktus pobūdis – atspalvis ir sodrumas nurodomi netiesiogiai: per raudoną, žalią ir mėlyną spalvas. 11) Plokščiųjų projekcijų klasifikacija Projekcijos skirstomos i lygiagrecias (Įžambiosios (bendrosios, kavalje, kabinetines) ir staciakampes(keliu vaizdu ir aksonometrines (izometrines, trimetrines, dimetrines)) ir centrines (perspektyvines(vieno, dvieju ir triju tasku)). 12) Lygiagrečios ir centrinės projekcijos Lygiagrečiosiose projekcijose koordinačių pozicijos transformuojamos išilgai lygiagrečių tiesių iki sankirtos su vaizdavimo plokštumą. Objekto projekcijos vaizdas abiem metodais gaunamas projektavimo tiesių sankirtoje su vaizdavimo plokštuma. Centrinese projekcijose objekto taškai transformuojami iki sankirtos su vaizdavimo plokštuma išilgai tiesių, susikertančių viename taške, kuris vadinamas projektavimo centru. 13) Perspektyvinės projekcijos Perspektyvinės projekcijos – tai akimi matomas vaizdas. Tai yra tikroviškiausios projekcijos; Perspektyvos skiriasi lygiagrečių sankirtos taškų skaičiumi. 14) Įžambiosios projekcijos Įžambiosios projekcijos gaunamos projektuojant spinduliais, nestatmenais projektavimo plokštumai. Įžambiosios projekcijos projektavimo spindulys su atkarpa sudaro kampą alfą. Priklausomai nuo kampo šios projekcijos skirstomos į Kavalje ir Kabinetines. Kavalje projekcijos tg(α)=1, α=45. Kabinetinės projekcijos tg(α)=2 , α=63,4. 15) Pagrindinės transformacijos plokštumoje: perkilimas (translation), mastelio pakeitimas (scaling), pasukimas (rotation). Perkeliant kiekvieną primityvo tašką naudojant tą pačią lygtį, mes perkeliam visą primityvą. Skirtingi primityvo taškai juda išilgai lygiagrečių tiesių. Kiekvienam taškui P(x,y), kuris perkeliamas atstumu dx išilgai x-ašies ir atstumu dy išilgai y-ašies galima užrašyti: x’ =x + dx , y’ =y + dy. Jei apibrėžti vektorius: Sutrumpintoje formoje galima užrašyti: Mastelio pakeitimas: arba Galima pakeisti visos figūros mastelį keičiant kiekvieno jos taško mastelį pagal tą pačią lygtį. Mastelio koeficientai, mažesni už 1, mažina objektą, didesni už 1 – didina. Kai koeficientai lygūs 1, objekto matmenys nepasikeičia. Kai naudojamos vienodos mastelių sx ir sy reikšmės, minėtas objektas išlaiko savo matmenų santykinės proporcijas. Pasukimas Figūra gali būti pasukta transformuojant visus jos taškus pagal tą pačią matricą. Visi figūros taškai juda apie sukimosi centrą apskritimų lankais. 16) Homogeninės koordinatės ir naudojimas Patogu naudoti atliekant matricų daugybą arba sudėtį transformuojant koordinates, Palengvina koordinačių sistemų transformaciją ([35 10 1] -> [350 100 10] -> [7 2 0,2]), Supaprastinami skaičiavimai su labai dideliais skaičiais ([100000 200000 1] -> [10 20 0,0001]), Supaprastinami skaičiavimai su trupmeniniais skaičiais, nes įrenginių koordinatės – sveikaskaitinės ([0,0001 0,0002 1] -> [10 20 100000]), Patogus taškų, esančių begalybėje, vaizdavimas: [x y 0]. Efektyviai naudojamas aparatūrinėse tiesinių transformacijų realizacijose dauginant/sumuojant matricas. 17) Transformacijos homogeninėse koordinatėse Perkilimo transformacija homogeninėse koordinatėse galima aprašyti: Kas gi bus, jei tašką P pagal T(dx1,dy1) perkilti į tašką P’ ir toliau perkilti į tašką P” pagal T(dx2,dy2)? P’= T(dx1,dy1)P, P’’=T(dx2,dy2)P’. P’’=T(dx2,dy2) ·(T (dx1,dy1) ·P)= (T(dx2,dy2) ·T (dx1,dy1)) ·P. Matricinėje formoje sandauga T(dx2,dy2) ·T (dx1,dy1): Mastelio pakeitimo transformacija homogeninėse koordinatėse galima aprašyti matricinėje formoje: Kas gi bus, jei mastelį pakeisti du kartus. tašką P pagal T(dx1,dy1) perkilti į tašką P’ ir toliau perkilti į tašką P” pagal T(dx2,dy2)? P’= S(sx1,sy1)P, P’’=S(sx2,sy2)P’. P’’=S(sx2,sy2) ·(S (sx1,sy1) ·P)= (S(sx2,sy2) ·S (sx1,sy1)) ·P. Matricinėje formoje sandauga S(sx2,sy2) ·S (sx1,sy1) bus: Pasukimo transformacija homogeninėse koordinatėse atrodo sekančiai: 18) Transformacijos tarp langų Lango transformacijos iš pasaulio koordinačių į normalizuotąsias išraiškos: Vaizdavimo koordinačių reikšmės: Matricinė forma: 19) Brezenheimo atkarpos sudarymo algoritmas Brezenheimo algoritmo esmė: tiesė braižoma tarp dviejų galinių taškų. Tarpiniai taškai nurodami sveikaisiais skaičiais ir apskaičiuojami iš tiesės lygties. Kiekvienam vienetiniam intervalui x reikia parinkti vieną iš dviejų galimų gretimų taškų. Turime intervalą xk+1. d1 – taško (xk+1,yk) ordinatės skirtumas; d2 – taško (xk+1,yk+1) ordinatės skirtumas (cia bus grafikas). Tiesės ordinatės reikšmė intervale x k+1 gali būti apskaičiuota: y=m(xk+1)+b. Tada d1=y-yk=m(xk+1)+b-yk ir d2=(yk+1)-y=yk+1-m(xk+1)-b. Ordinačių skirtumas d1-d2=2m(xk+1)-2yk+2b-1 (1.4) . Tam, kad atlikti veiksmus tik su sveikais skaičiais reikia pertvarkyti išraišką (1.4) ir įrašyti m=Dy/Dx. Įvedamas taško parinkimo parametras pk, kuri galima apskaičiuoti iš išraiškos: pk=Dx(d1-d2)=2Dy · xk - 2 Dx · yk+c. Jeigu taško (xk+1, yk) ir tiesės ordinačių skirtumas mažesnis negu taško (xk+1, yk+1) (t.y. d1

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2997 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
3 psl., (2997 ž.)
Darbo duomenys
  • Programavimo konspektas
  • 3 psl., (2997 ž.)
  • Word failas 423 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį konspektą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt