Sparčiai augant gamybai ir pardavimams, įmonės susiduria su įvairiomis problemomis. Viena iš opiausių problemų – apyvartinių lėšų trūkumas dėl debitorinių įsiskolinimų. Įmonės, parduodamos prekes ir ilgą laiką neatgaudamos iš pirkėjų pinigų, susiduria su lėšų, reikalingų tolesnei gamybai, stygiumi. Kad galėtų tęsti gamybą ar įsigyti naujų žaliavų, įrengimų, kompanijoms tenka kreiptis į bankus ir imti kreditus. Tačiau ne visoms firmoms pavyksta gauti kreditus, todėl jos susiduria su rimtomis problemomis. Tokia problema šiandienos versle egzistuoja ir tikrai yra aktuali. Įmonės, kurios susiduria su debitorinių įsiskolinimų keliamomis problemomis, gera išeitis gali būti faktoringo ar forfeitingo paslaugos.
Darbo tikslas – išanalizuoti faktoringo ir forfeitingo ypatumus ir apžvelgti šių finansavimo būdų tendencijas Lietuvoje ir pasaulyje.
1. Išanalizuoti ir įvertinti faktoringą kaip prekybinio tarpininkavimo priemonę.
2. Išanalizuoti ir įvertinti forfeitingo kaip tarptautinės prekybos finansavimo būdą.
3. Apžvelgti faktoringo ir forfeitingo skirtumus bei alternatyvas.
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Statistinių duomenų analizė.
Darbo objektas – faktoringo ir forfeitingo paslaugos.
.
1. Faktoringo samprata prekybos finansavime
Pasaulyje egzistuoja daugybė prekybos atsiskaitymo būdų. Ši įvairovė siejama su bendru ūkio išsivystymo lygiu, su tradicijomis, istoriškai susiklosčiusiais mokėjimų papročiais.
Kartais įmonių finansininkai apie kai kurių piniginių atsiskaitymų būdų naudojimo teikiamą naudą ir galimybes žino nedaug. Žinių stoka trukdo teisingai pasirinkti piniginių atsiskaitymų būdą ir taip kurti ar didinti įmonės pelną. Darbo 1 skyriuje bus išanalizuota faktoringo samprata ir galimybės prekybos finansavime.
1. 1. Faktoringo istorija
Faktorijos operacijų ištakos siekia Anglijos Industrinės revoliucijos laikus. To meto tekstilės fabrikai, kurie įsikūrę šiaurės Anglijoje, eksportavo savo gaminius į Šiaurės Ameriką. Šie tekstilės fabrikai paskirdavo savo agentus (factors), kad pastarieji parduotų jų (fabrikų) produkciją Amerikoje, gautų pinigus už parduotą produkciją ir persiųstų juos (pinigus) atgal. Laikui bėgant, šių tekstilės fabrikų agentų ryšiai tapo tampresni labiau su Amerikos klientais, nei su savo darbdaviais Anglijoje. Agentų pelnas, kurį gaudavo iš komisinių mokesčių, tapo gerokai mažesnis už tą pelną, kurį gaudavo iš klientų amerikiečių inkasuojant, draudžiant kreditus ir atliekant kitas operacijas.
Kai...
Šį darbą sudaro 4819 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!