Profesionalioji Amerikos muzikinė kultūra atsirado palyginti neseniai ir plėtėsi gana neįprastu keliu. Palyginus su to meto literatūra ir poezija, išauginusiomis tokius menininkus kaip M. Tvenas, O. Henris, V. Vitmenas, XIX a. pabaigoje muzikoje neatsirado nei vieno žymesnio vardo. Nedaugelis kompozitorių profesionalų laikėsi europietiškų tradicijų, naudodami folkloro šaltinius, subrendusius Amerikos žemėje. Todėl nacionalinė Amerikos muzika galutinai subrendo ir pasireiškė tik XX a. pradžioje. Ją ryškiai lenkė koncertinis gyvenimas, pasiekęs tiems laikams neįprastų apimčių. Didžiuosiuose miestuose susikūrė pasaulinio lygio simfoniniai orkestrai, (Bostone, Niujorke, Filadelfijoje) kuriems dirigavo Stokovskis, Kusevickis. P. Čaikovskio, G. Malerio, S. Rachmaninovo gastrolės ugdė amerikietiškąją auditoriją. Tačiau klasikinė opera ilgai neatrado kelio į didžiąją sceną. Amerikoje labai populiarūs buvo lengvo žanro miuziklai bei teatriniai reviu. Komercinio biznio sąlygomis jie išaugo iki galingos muzikinio Brodvėjaus „industrijos“
Tuo tarpu šalies gilumoje vyko procesai, padėję atsirasti naujiems muzikos reiškiniams. Su daugybe juodaodžių vergų atkeliavusi Afrikos juodaodžių muzika laipsniškai pynėsi su ispaniškaisiais dainų bei šokių žanrais, angliškaisiais religiniais himnais. Atsiranda nauji „grynai“ amerikietiškieji žanrai.
Juodaodžiai, pasisavinę anglų- keltų folkloro poetinę ir intonacinę sandarą, bei Naujosios Anglijos religinio himno asketiškumą, sukūrė naują religinės, chorinės muzikos žanrą-spiričiuelsą. Jam artimas bliuzas- solinė negrų daina, pritariama bandža arba gitara. Bliuzo intonacijos, ritminės savybės pagrindė džiazo ištakas. Ši buitinė Amerikos muzikos forma išaugo į atskirą muzikos rūšį su savo istorija ir su daugybe atmainų, laipsniškai paplitusių po visą pasaulį.
Kai kurie Europos kompozitoriai, sužavėti amerikietiškosios muzikos savitumo, sukūrė įdomių kūrinių. Čekų kompozitorius A. Dvoržakas spiričiuelso intonacijas drąsiai naudoja savo Penktojoje simfonijoje „ Iš naujojo pasaulio“. Prancūzų kompozitorius K. Debiusy parašo fortepijonines preliudijas „Menestreliai“, M. Ravelis- bliuzą smuiko sonatoje. F. Pulenkas- „ Negrų Rapsodiją“.
XX a. pradžioje intensyviai kuria šie Amerikos kompozitoriai: Č. Aivzas, A. Koplendas, S. Barberis, D. K. Menotti, L. Bernstainas.
XX a. Viduryje Amerikos kompozitorių kūryba įsitvirtina koncertiniame ir teatriniame Amerikos ir kitų šalių gyvenime. Džordžas Geršvinas- pirmasis amerikiečių kompozitorius, kurio kūryba...
Šį darbą sudaro 2629 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!