Prancūzų kompozitorius, pianistas, dirigentas, vienas impresionizmo srovės pradininkų.
Reikšmingiausi jo kūriniai – fortepijonui, sinfoniniam orkestrui.
Sukūrė savitą stilių, remdamasis prancūziškos estetikos vertybėmis ir plačiai naudodamas orientalistinius elementus.
1873-1884 m. studijavo Paryžiaus konservatorijoje fortepijoną pas A.F.Marmontelį, kompoziciją – pas E.Giro.
1884 m. už kantatą ,,Sūnus palaidūnas’’ gavo Romos premiją.
1908-1914 m. kaip pianistas koncertavo daugelyje šalių (atliko savo kūrinius).
Kūrybai būdinga pentatonika, kvartinė harmonija, plagališkumas, poliritmija, spalvinga orkestruotė.
Nuo 1903 m. daugiau dėmesio skyrė melodikai, supaprastino kūrinio formą.
Muzikoje vyrauja subtilio emocijos ir jų kaita.
Dauguma C.Debussy kūrinių atspindi literatūros, dailės įspūdžius.
Beveik visi instrumentiniai kūriniai yra programinio pobūdžio. Vokalinei muzikai naudoja lyrinius meilės tekstus.
Iškiliausas sceninės muzikos veikalas – impresionistinė opera ,,Pelėjas ir Melisanda’’ pagal M.Meterlinko pjesę; parašyta proza.
C.Debussy harmonija:
1. Dauguma XIX a. pab. – XX a. pr. žymių Europos kompozitorių plėtojo vokišką Wagnerio tonalios harmonijos tradiciją, paremtą funkcine įtampa ir jos sprendimu. C.Debussy siekė sukurti kitokią, tonalumo įtampų atsisakančią harmonijos koncepciją:
į harmonijos elementus (akordus, dermes, sąskambius) žvelgė kaip į spalvas, o ne progresijas ir sekas (kaip kad vokiškoje tradicijoje)
nesiekė akordų sprendimo
harmoniją grindė dermėmis ir derminiu mąstymu
įtraukė Rytų šalių muzikos elementus – pentatoniką, kinišką ir japonišką melodiką
plačiai naudojo rusų kompozicinei mokyklai būdingą pilnų tonų dermę
naudojo intervalų, akordų paralelizmus (pvz. gr.5, gr.4 ir pan.)
C.Debussy dėmesys tembrui:
1. Vienas svarbiausių C.Debussy muzikos bruožų – didelis dėmesys tembriniams niuansams ir efektams:
fortepijoniniuose kūriniuose pasitelkiama visa dinamikos skalė, subtilus garso užgavimas ir specifinė pedalizacija
orkestriniuose kūriniuose mediniai pučiamieji dažnai groja solo
itin spalvingai naudojama orkestro styginių grupė: ,,perregimo’’ skambesio divisi akordai, skirtingų faktūrų ir atlikimo technikų sluoksniavimai
1889 m. Paryžiuje vykusioje pasaulinėje parodojo Debussy išgirdo iš Vietnamo atvežtą Javos salos gamelaną. Vėliau savo kūriniuose siekė atkurti jo tembrą, pasitelkdamas Vakarų Europos muzikos instrumentų kombinacijas
C.Debussy programiškumas:
1. Dauguma Debussy kūrinių turi pavadinimuose užkoduotas programas, pavyzdžiui:
simfoniniai eskizai ,,Jūra’’ atskleidžia jūros vaizdinius skirtingu paros metu
preliudų knygose fortepijonui kiekvienas preliudas turi savo programinį...
Šį darbą sudaro 1058 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!