Nyderlandų vokalinės polifonijos, o kartu ir brandaus renesanso klestėjimas baigėsi apie 1520 m. Per tolesnį laikotarpį iki amžiaus pabaigos Europos muzikoje dar neatsirado naujo muzikos stiliaus, tačiau jau išryškėjo kelios naujos raidos tendencijos . Tipiškai renesansinę, „grynai muzikinę“ išraišką vis la-biau nustelbia tekstas - madrigalas kėlė labai aukštus reikalavimus poezijai, bažnytinėje muzikoje rei– kėjo koncentruotis į liturginį tekstą . Kompozitoriai stengėsi muzika mėgdžioti teksto vaizdinius . Bra-ndaus renesanso estetikos muzikinis idealas buvo abstrakti dieviška harmonija, o XVI a. muzika pasi – darė dar ir žmogiškesnė, nuoširdesnė . Garsais buvo siekiama tiek gamtos, tiek žmogaus prigimties bei jausmų pasaulio imitacijos .
XVII a. filosofai aprašinėjo „pasaulio harmoniją“ ganėtinai viduramžiška dvasia, savo samptotavimus papildydami naujais astronominiais duomenimis . O muzikoje pasidarė svarbesnis žmogiškasis, žemiš-kasis aspektas – imta teigti, kad racionalu muzika vaizduoti tik žmogaus dvasines būsenas . Tai afekto teorija, kuriai pamatus padėjo filosofas Renė Dekartas . Jis suformulavo labai taiklų prasidedančio lai-kotarpio muzikinės estetikos apibrėžimą : „Garsų tikslas yra kurti džiaugsmą ir pažadinti įvairius mūsų jausmus“ .
Sąvoka „barokas“ žymi meno ir muzikos stilių nuo XVI pabaigos iki XVIII a. vidurio . Apie šį stilių buvo kalbama kaip apie keistą, nenatūralų, ekscentrišką, nesaikingą .
NAUJOJO STILIAUS FORMAVIMASIS .
Didysis perversmas Europos muzikos panoramoje įvyko apie 1600 m. Tuo laiku greitai atsirado keli nauji žanrai, taip pat prasidėjo galingas vokalinės – instrumentinės bei orkestrinės muzikos vystymosi šuolis . Tačiau didžiausią reikšmę turėjo komponavimo technikos pokytis : ankstesnę polifoniją, kurio-je visi balsai lygūs, pakeitė monodija – vienbalsė melodija su pritarimu . Naujojo stiliaus formavimui didelę įtaką darė Florencijoje veikęs poetų, dailininkų ir muzikų būrelis, pavadinimu Camerata . Ši draugija labai domėjosi senovės graikų poezija ir drama, ir daug prisidėjo prie mokslinio jų tyrinėjimo. Šie žmonės buvo įsitikinę, kad senovės graikų poezija ir drama pirmiausia buvo atliekama dainininko su instrumento pritarimu . Jie ir stengėsi atgaivinti šį dainavimo...
Šį darbą sudaro 6238 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!