Elektroninės valdymo ir reguliavimo sistemos apdoroja informaciją apie fizikinius dydžius. Informacija šioms sistemoms teikiama dažniausiai elektroninio signalo pavidalu. Sistemų paskirtis – apdorojant informaciją formuoti elektroninius išėjimo signalus. Šie išėjimo signalai valdo kitų sistemos detalių ar mazgų darbą.
• Optimizuoja vidaus degimo variklio galią, degalų sąnaudas ir degalų sudėtį.
• Išvaduoja vairuotoją nuo veiksmų, nukreipiančių jo dėmesį nuo kelio.
• Vairuotojui teikia informaciją. pvz: apie automobilio darbo režimą arba esamas eismo sąlygas.
Elektroninės valdymo sistema sudaro valdymo grandinę. Pagrindinis valdymo grandinės elementas yra valdymo blokas. Jis iš jutiklių gauna informaciją ir ją apdoroja. Iš jutiklių gaunamų išėjimo signalų valdymo blokas dažnai negali tiesiogiai apdoroti. Todėl pirmiausia jie turi būti pakeičiami. Jei valdymo bloko atmintinėje saugomos nurodytosios vertės, tai įėjimo signalai palyginami su jomis. Palyginimo rezultatas – išėjimo signalai, kuriuos dažnai reikia sustiprinti. Sustiprinti signalai įjungia vykdomuosius įtaisus, kuriais nustatomi reguliuojamieji dydžiai.
Automobilių elektroninės valdymo sistemos
Variklio ir transmisijos sistemos Ryšių sistemos
Kontrolės sistemos
Saugos sistemos
Komforto sistemos
2. Nuolatinės elektros srovės varikliai ir Elektros pavaros
Elektros pavara - elektros variklių, aparatų ir valdymo įrengimų kompleksas konstruktyviai sujungtas su darbo mechanizmu. Svarbiausias elementas EP yra elektros variklis, kurio darbą reguliuoja įvairūs aparatai. Varikliai maitinami nuo tinklo netiesiogiai, bet per įvairius keitiklius (transformatorius, lygintuvus), dažnio keitiklius. Visi šie įrenginiai priskiriami taip pat elektros pavarai. Pagal variklių skaičių tenkantį vienam mechanizmui, pavaros būna: 1. Grupinės – kai vieno variklio energija paskirstoma keliems darbo veikimo mechanizmams. 2. Individualios – kai kiekvienas mechanizmas turi atskirą variklį. 3. Daugiavariklės – kai atskiras mechanizmo dalis arba atskiras darbo operacijas varo skirtingi varikliai. Elektros pavaros valdymas suprantamas kaip variklio paleidimas, stabdymas, reversavimas, greičio reguliavimas. Valdymas atliekamas įvairiomis techninėmis priemonėmis : kontaktinėmis – kontaktoriai, ritės, automatai, kelio jungikliai ir kt. Bekontaktiniai – analogas, skaičiavimo technikos, puslaidininkiniais bekontakčiais ir t.t. Labiausiai paplitusi priemonė variklio valdymas, panaudojant magnetinius paleidiklius. Magnetinį paleidiklį sudaro elektromagnetinis kontaktorius ir šiluminės rėlės skirtos apsaugai nuo perkrovimo.
Šiuolaikinis automobilis turi...
Šį darbą sudaro 2393 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!