Globalūs socialiniai pokyčiai XX a. pabaigoje iš esmės pakeitė administracinės teisės raidą, jos esmę bei turinį Lietuvoje bei posovietiniame Rytų Europos regione. Sovietų Sąjungoje ir nuo jos visiškai priklausomose vadinamosiose liaudies demokratinėse šalyse (Lenkijoje, buvusioje Čekoslovakijoje, Rumunijoje, VDR, Vengrijoje ir kt.) visus politinius ir teisinius institutus totalitarinio rėžimo sąlygomis absoliučiai kontroliavo šalių komunistų partijos. Lietuvos Respublikos Konstitucijos, priimtos 1992m. Spalio 25 d. referendume , preambulėje nurodyta, kad lietuvių tauta siekia atviros, teisingos, darnios, pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės. Tuo tikslu šalyje daugmaž sėkmingai šalyje vykdomos reformos politikos, teisės, ekonomikos, kultūros, švietimo ir kitose srityse, kuriami nauji teisinės vertybinės orientacijos kriterijai, formuojasi jų taikymo praktika ir kt. Šioje mūsų šalies valstybingumo stiprinimo praktikoje ypač didelį vaidmenį vaidina administracinė teisė. Administracinės teisės praktikoje ir jos moksliniuose tyrinėjimuose tiek teisėtumo, tiek teisėtumo užtikrinimo viešajame valstybės valdyme procesai, viena vertus, tiek žmogaus teisių užtikrinimas valstybinio valdymo teisiniuose santykiuose, kita vertus, - tarsi dvi vienodos vieno medalio pusės, kuriose nei vienai negalima teikti prioriteto. Tik teisiškai suderinta privatinė ir viešoji teisė gali būti rezultatyvi, nes iš esmės sumažina interesų konfliktų apraiškas bei socialinę įtampą mūsų visuomenėje. Šiuo metu teisinio reguliavimo pagrindai administracinėje teisėje kinta dėl naujų valstybės ir visuomenės sąlygų ir poreikių. Nesunku pastebėti, kad radikaliai keičiasi valstybinio valdymo funkcijos, būdai bei administracinės teisinės jų įgyvendinimo priemonės, ypač dėl privatinės teisės plėtotės, socialinių, ūkio, ekonomikos ir apskritai ir kitū pokyčių šalyje. Todėl siaurėja valstybinio valdymo įtaka šiems procesams, nes daugelis Lietuvos ekonomikos sričių plėtojasi autonomijos ir savireguliacijos pagrindu. Lietuvos Respubliokos Konstitucijos 46 straipsnis teigia, kad šalies ūkis grindžiamas privaąios nuosavybės teise, asmens ūkinės veiklos teisė ir iniciatyva, o valstybė reguliuoja visuomeniai naudingas pastangas ir iniciatyvą bei reguliuoja ūkinę veiklą taip, kad ji tarnautų bendrai tautos gerovei. Todėl gerai teisiškai suderintą veiksmingą valstybinį valdymą ir visuomenės socialinių reikalų tvarkymą. Administracinės institucijos laiko prioritetinėmis sritimis. Administracinė teisė...
Šį darbą sudaro 6530 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!