Automobilio saugos sistemų veikimas ir paskirtis.
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) buvo sukurta 1978 metais, tačiau praktiškai pradėta naudoti lengvuosiuose automobiliuose tik maždaug po 10 metų. Ši sistema padeda optimaliai sustabdyti automobilį ant bet kokios kelio dangos. Priklausomai nuo kelio dangos savybių ir padangų susidėvėjimo kiekvieno rato sukibimas su kelio danga skirtingas. Stabdant be ABS sistemos atsiranda skersinės jėgos, "traukiančios" automobilį į šoną. Todėl ir reikia keikvienam ratui stabdymo momentą valdyti atskirai, norint užtikrinti saugų sustojimą. Taip pat automobilį su ABS sistema stabdant galima valdyti, nes ši sistema neleidžia užblokuoti ratų. Naujesnių automobiliai gali būti ir su elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistema EBD (Electronic Brake Force Distribution).
Sumažinamas padangų susidėvėjimas, tačiau greičiau dyla stabdžių kaladėlės ir diskai.
4 - elektromagnetiniai vožtuvai,
5 - siurblys,
6 - pagrindinis stabdžių cilindras,
7 - valdymo blokas,
H - galinių ratų grandinė,
V - priekinių ratų grandinė.
Ratų sukimosi dažnis dažniausiai matuojamas induktyviniais jutikliais. Jutiklių signalas perduodamas į valdymo bloką kintamos įtampos forma, kurios signalas tiesiogiai proporcingas ratų sukimosi dažniui. Kai transporto priemonė stabdoma atsargiai, ratų slydimas yra labai nežymus - ratai neblokuojami. Esant dideliam slydimui reikia ABS, kad būtų išvengta ratų blokavimo. Iškilus rato blokavimo pavojui atitinkamas moduliatoriaus elektromagnetas mažina stabdymo slėgį, tokiu būdu valdydamas rato stabdymo momentą taip, kad jo slydimas būtų ne didesnis kaip 5 %. Slydimui didėjant (blogėja sukibimo sąlygos) slėgis stabdžių sistemoje mažinamas. Ratui greitėjant, jo slydimas mažėja ir slėgis stabdžių sistemoje vėl didinamas.
Traukos kontrolės sistema TCS , ASR
Automobilio traukos sitemos TCS (Traction control system), kitas, pavadinimas vokiečių kalboje ASR (Antriebs-Schlupf-Regelung). Pagerina automobilio stabilumą jam greitėjant ant bet kokio paviršiaus. Ši sistema buvo sukurta 1985 metais. Ši sistema neleidžia prasisukti vienam arba keliems varantiesiems ratams, kai jiem perduodamas didesnis sukimo momentas, automobiliui važiuojant keliu, esant mažam arba besikeičiančiam sukibimo koeficientui. TCS padidina traukos jėgą pradedant važiuoti arba įsibėgėjant, kai sukibimo koeficientas mažas arba ratai rieda skirtingais kelio paviršiais.
Sistemos veikimo principas
Gaudamas informaciją iš ASB daviklių...
Šį darbą sudaro 748 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!