Problema ir jos aktualumas. Pastaruoju metu pagausėjo mokslinių darbų, kuriuose dėmesys skiriamas vaikų ir paauglių, netekusių tėvų globos, socialinių įgūdžių ugdymo problematikai. Tiek pasaulio, tiek Lietuvos socialiniai mokslai ypatingai akcentuoja socialinių įgūdžių svarbą, kaip sėkmingos socializacijos veiksnius, nes socialinių įgūdžių lavinimas padeda asmeniui prisitaikyti socialinėje aplinkoje ir kartu gerinti aplinkos sąlygas siekiant užtikrinti sėkmingą funkcionavimą. Socialiniai įgūdžiai glaudžiai susiję su asmens gebėjimu valdyti socialines situacijas, efektyviai spręsti įvairias gyvenimiškas problemas, sėkmingai adaptuotis naujoje besikeičiančioje aplinkoje, atitinkamai veikti aplinką ar net keisti ją. Vadinasi, ugdant socialinius įgūdžius gerėja asmens socialinio funkcionavimo galios, didėja asmens potencinės galimybės dalyvauti visuomenės gyvenime. Be to, susiformavus socialiniams įgūdžiams padidėja asmens pasitikėjimas savimi, jis efektyviau ima veikti esant probleminei situacijai, laisviau bendrauti esant formalioms ir neformalioms tarpusavio sąveikoms, kurti veiksmingus tarpusavio santykius bei efektyviai bendradarbiauti esant bendrajai grupinei veiklai (Hughes, 1990).
Šiuo metu Lietuvoje vyksta socialinės vaikų globos sistemos pertvarka, kurios tikslas iki 2020 metų panaikinti institucinius vaikų globos namus ir įkurdinti tėvų globos netekusius vaikus įtėvių, globėjų šeimose, o likusius vaikus siekiama įkurdinti bendruomeniniuose namuose ar atskiruose butuose. Kol kas vaikų globos namuose yra įsteigtos šeimynos, kuriose vaikai gyvena kartu broliai su seserimis ir gali minimaliai ugdyti socialinius įgūdžius praktinėje veikloje, tačiau šie vaikai neįgyja tinkamų socialinių įgūdžių, kurie leistų prisitaikyti visuomenėje. Svarbu pabrėžti ir tai, kad vaikų globos namuose, tėvų vietą yra „užėmę“ specialistai, kurie minimaliai kompensuoja tėvišką meilę ir rūpestį vaikams. Jie stengiasi išugdyti doras asmenybes, tačiau visgi vaikų, augančių vaikų globos namuose tiek ir globos namų šeimynose, socialiniai įgūdžiai skiriasi nuo vaikų, kurie auga šeimose (Samašonok, K., Gudonis, V., 2007). Mokslininkų teigimu, globos institucijų auklėtiniams yra nepakankamai susiformavusios socialinės elgsenos įgūdžiai, būdingi bendravimo su aplinkiniais sunkumai, elgesio ir emocinių problemos, socialinių kompetencijų trūkumas, žemas savęs vertinimas, disfunkcionalių elgesio strategijų taikymas gyvenimiškose situacijose. Visa tai verčia susimąstyti bei skatina ieškoti efektyvesnių ugdymo metodų ir...
Šį darbą sudaro 4386 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!