Magistro darbai

Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose

9.8   (2 atsiliepimai)
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 1 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 2 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 3 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 4 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 5 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 6 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 7 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 8 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 9 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 10 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 11 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 12 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 13 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 14 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 15 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 16 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 17 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 18 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 19 puslapis
Kibernetinio saugumo kultūros vystymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 

 

7

SANTRUMPOS

1. Kibernetinis saugumas – naudojama kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos Kibernetinio

saugumo įstatyme (2018);

2. Kibernetinė erdvė - naudojama kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos Kibernetinio saugumo

įstatyme (2018)

3. Skaitmeninė erdvė - tai, kas rodoma skaitmeninio įrenginio ekrane. Visa tai gali turėti

daugybę formų: internetiniai puslapiai, aplikacijos arba programos, filmai, nuotraukos ir svetainė

užima skaitmeninę erdvę. Visa tai egzistuoja kibernetinėje erdvėje (IGI Global, 2021)

8

ĮVADAS

Darbo aktualumas. Elektroninė erdvė užima didelę mūsų gyvenimo dalį ir naudojimasis ja yra

neatsiejama kiekvienos dienos dalis. Išmanių įrenginių galima rasti beveik kiekvieno, šių dienų,

žmogaus namuose, didžioji dauguma net nebeįsivaizduoja kaip reikėtų be to gyventi. Suteikiami

technologiniai pranašumai palengvino bendravimą ar buitį. Pasaulis nebeturi sienų, naujienos gali mus

pasiekti vos kelių mygtukų paspaudimu. Ypatingai didelė dalis asmenų, įmonių, švietimo sektoriaus

organizacijų perkėlė pradėjo intensyviau naudotis ir pritaikė išmaniąsias technologijas prasidėjus

COVID-19 pandemijai. Tai padėjo nenutraukti vykdomos veiklos ir nestabdyti tiek darbo, tiek

mokymosi procesų. Tačiau informacijos greitis ir patogumas ne visuomet gali būti siejama su

saugumu. Vykdydami veiklą kibernetinėje erdvėje, mes norime išsaugoti savo privatumą ir

konfidencialumą. Saugumo užtikrinimas svarbus klausimas ne tik viešajame ir privačiajame

sektoriuose, bet ir kiekvieno žmogaus asmeniniame gyvenime. Šiuolaikinėje inovatyvioje

demokratinėje valstybėje turėtų būti siekiama apsaugoti vartotojus nuo įvairių pavojų, kurie gali nutikti

turint per mažai žinių ar išmanymo. Kibernetinis saugumas turėtų būti suprantamas ir įprastas reiškinys

kiekvienam piliečiui. Formuojant kibernetinio saugumo kultūrą vienas iš efektyvių metodų tai pasiekti

– švietimas. Didelė dalis kibernetinės nusikalstamos veikos šiais laikais yra nukreipta į asmenis,

siekiant juos šantažuoti, pateikiant jiems jų asmeninę informaciją ir grasinant ją paviešinti ar

sunaikinti, jeigu nebus įvykdytos nurodytos sąlygos. Vienas iš lengviausiai pasiekiamų taikinių yra

nepilnamečiai, kuriems tokio tipo šantažas gali turėti ilgalaikių pasekmių, ne tik emocinių, bet ir

psichologinių. Kultūros vystymas turėtų būti formuojamas atkreipiant dėmesį į jaunimą ir pradedamas

diegti švietimo įstaigose. Lietuvos Respublikos Kibernetinio saugumo strategijos Trečio skirsnio 27

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 23462 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • ĮVADAS 8
  • 1. KIBERNETINĖS SAUGUMO KULTŪROS SAMPRATA IR ESMINIAI BRUOŽAI 12
  • 1.1. Kibernetinio saugumo samprata . 13
  • 1.2. Tarptautinė kibernetinio saugumo kultūra . 16
  • 1.3. Nacionalinė kibernetinio saugumo kultūra 17
  • 1.4. Organizacijų vidinė kibernetinio saugumo kultūra .. 18
  • 1.5. Individuali kibernetinio saugumo kultūra .. 19
  • 2. KIBERNETINIO SAUGUMO KULTŪROS TEORINIS KONCEPTAS .. 21
  • 2.1. Socialinė medija ir naudojimo rizikos . 21
  • 2.2. Kibernetinė higiena 27
  • 2.3. Kibernetinio saugumo kultūros diegimo ekosistema 29
  • 2.3.1. Mokytojo vaidmuo vystant kibernetinę saugumo kultūrą 32
  • 2.3.2. Tėvų ir globėjų vaidmuo vystant kibernetinio saugumo kultūrą .. 36
  • 2.3.3. Mokinių kibernetinio saugumo kompetencijos .. 38
  • 2.4. Kibernetinio saugumo kultūros plėtros metodai ir šalių praktika.. 39
  • 2.4.1. Jungtinės Amerikos Valstijos . 39
  • 2.5.3. Latvija . 41
  • 2.5.4. Estija 42
  • 2.5.5. Lietuva 44
  • 3. KIBERNETINIO SAUGUMO KULTŪROS BENDOJO UGDYMO MOKYKLOSE
  • VERTINIMAS 47
  • 3.1. Tyrimų metodologija 47
  • 3.2. Kokybinio tyrimo organizavimas .. 48
  • 3.3. Kokybinio interviu tyrimo rezultatai 50
  • 3.4. Kiekybinio tyrimo organizavimas . 54
  • 2.1. Kiekybinės apklausos raštu tyrimo rezultatai .. 57
  • IŠVADOS .. 74
  • REKOMENDACIJOS . 76
  • LITERATŪRA 78
  • ANOTACIJA .. 86
  • ANNOTATION . 87
  • SANTRAUKA 88
  • SUMMARY . 89
  • PRIEDAI 90
  • LENTELĖS
  • 1 lentelė. Kibernetinio saugumo kultūros sąvokų apibrėžimai .. 14
  • 2 lentelė. Kokybinio tyrimo eiga 48
  • 3 lentelė. Tyrimo dalyvių grupė . 49
  • 4 lentelė. Tyrimo klausimų grupės ir tikslai . 54
  • 5 lentelė. Kiekybinio tyrimo eiga .. 56
  • PAVEIKSLAI
  • 1 pav. Darbo struktūros loginė schema .. 11
  • 2 pav. Kibernetinio saugumo kultūros lygmenys .. 14
  • 3 pav. Socialinių tinklų vartotojų augimas (2015 – 2020 m.) . 23
  • 4 pav. Skaitmeninės erdvės rizikos ir galimos pasekmės .. 27
  • 5 pav. Saugaus interneto ekosistema 31
  • 6 pav. Mokytojų skaitmeninės kompetencijos 34
  • 7 pav. Išorinių ir vidinių veiksmų įtaka pedagogo kvalifikacijai .. 36
  • 8 pav. Tyrimo dalyvių lytis .. 57
  • 9 pav. Tyrimo dalyvių amžius . 58
  • 10 pav. Gyvenamoji vieta .. 58
  • 11 pav. Ar turite savo asmeninį išmanųjį telefoną kuriuo naudojatės? .. 59
  • 12 pav. Mokinių naudojimasis kompiuteriu . 60
  • 13 pav. Laikas praleidžiamas naudojantis išmaniaisiais įrenginiais 61
  • 14 pav. Socialinių tinklų profilio turėjimas .. 61
  • 15 pav. Socialinių tinklų profilių prieinamumas 62
  • 16 pav. Ar socialinių tinklų platformose turite draugų, kurių nepažįstate ir nesate sutikę gyvai? 63
  • 17 pav. Ar kada nors esate bendravę su asmeniu elektroninėje erdvėje, kurio niekada nebuvote sutikę
  • gyvai? .. 64
  • 18 pav. Ar esate pastebėję/ patyrę elektroninių patyčių socialiniuose tinkluose, naudodami bendravimo
  • platformas? 64
  • 19 pav. Kaip manote, ar elektroninėje erdvėje yra daug pavojų 65
  • 20 pav. Kaip manote, su kokiais tinklų ir informacijos saugumo pažeidimais internete susiduriama
  • dažniausiai? .. 66
  • 21 pav. Su kokiomis grėsmėmis Jums asmeniškai yra tekę susidurti? .. 67
  • 22 pav. Kaip elgėtės/ elgtumėtės pastebėjus patyčias, neteisėtą turinį elektroninėje erdvėje? .. 68
  • 23 pav. Ar mokykloje yra mokoma skaitmeninio saugumo? .. 69
  • 24 pav. Kaip mokytojai padeda Jums saugiau naudotis skaitmenine erdve? .. 70
  • 25 pav. Jeigu mokykloje vykdomas kibernetinio saugumo mokymas, kokia veikla yra vykdoma? .. 71
  • 26 pav. Ar manote, jog būtų naudinga jog mokykloje mokytų kibernetinio saugumo, kurio metu būtų
  • supažindinama kaip saugiai naudotis elektronine erdve, bei įvairiomis technologinėmis grėsmėmis? . 72

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
PDF dokumentas (.pdf)
Apimtis
93 psl., (23462 ž.)
Darbo duomenys
  • Informacinių technologijų magistro darbas
  • 93 psl., (23462 ž.)
  • PDF dokumentas 1 MB
  • Įkeltas: 2024 m.
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį magistro darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt