Aptariamas visuotinės kokybės vadybos atsiradimas ir ypatumai viešojo administravimo srityje. Nagrinėjamos išankstinės nuostatos, susijusios su vkv taikymu viešajame sektoriuje, taip pat analizuojamos vkv diegimo viešajame sektoriuje problemos. Aiškinama, kokią įtaką turi viešojo ir privataus sektorių skirtumai vkv taikymui viešajame administravime. Pateikiamos išvados ir literatūros sąrašas. Visame darbe pateikiamos nuorodos į literatūros šaltinius.
Visuotinė kokybės vadyba yra nauja vadybos paradigma. Tai kartu ir filosofija, ir metodologija, naudojama organizacijų valdyme.VKV sudaro principų, procedūrų ir įrankių rinkinys, padedančių valdyti organizaciją. Privačiame sektoriuje VKV pradėta taikyti dar apie 1985 metus, kada didžiausios JAV įmonės tokios, kaip Proctor And Gamble pradėjo kartu dirbti su VKV ekspertais. Tuo tarpu viešajame sektoriuje VKV pradėta taikyti žymiai vėliau.
Šiuolaikinės kokybės vadybos koncepcijos ir sistemos sėkmingai taikomos gamybos ir paslaugų versle, privačiame ir viešajame sektoriuose. Jos įrodo savo naudingumą, nes organizacijos geriau tenkina vartotojus ir partnerius, gerina darbuotojų bendradarbiavimą ir stiprina partnerystę su kitomis suinteresuotomis šalimis.Taigi kokybės valdymas padeda didinti verslo konkurencingumą ir gerinti ekonominius rezultatus privačiame sektoriuje, o viešajame sektoriuje tai reiškiasi visuomenės narių, t. y.veiklos proceso dalyvių, lūkesčių tenkinimu.
Anot A. Raipos ir D. Urbanavičiaus, organizacijų veiklos kokybę lemia veiklos modelį sudarantys tarpusavyje susiję, sisteminiai organizacijos elementai: struktūra, strategija, įgūdžiai, personalas, kultūra ir darbo procesai. Todėl VKV yra gana kompleksiška, visiškai į organizaciją integruota valdymo sistema. Kokybės problemos viešojoje institucijoje išryškėja, kai sutrinka sisteminiai procesai, o ne atskirų organizacijos narių veiklos rodikliai1.
3) besikeičiantis politinis klimatas – politinės partijos paprastai palaiko pagrindinių VKV elementų įdiegimą viešajame sektoriuje, kurie iš esmės kalba apie viešojo sektoriaus renovacijas.
1.1. VKV principai viešajame sektoriuje
Viešajam sektoriui pritaikyti visuotinės kokybės vadybos principai remiasi keliomis idėjomis. Pasak A. Raipos ir D. Urbanavičiaus, juos galėtume suskirstyti į šias grupes2:
1. Svarbiausias paslaugų ar produktų vertintojas yra klientas; jis vertina kokybę, kainą, neapčiuopiamas savybes. Kliento patenkinimas arba nepatenkinimas gali būti susijęs su politine orientacija.
2. „Kokybė“ yra politinių lozungų priemonė, - taigi realizuojasi per visuotinė kokybės vadybą, užtikrinančią atitinkantį partinius įsipareigojimus paslaugų politikos dizaino, planavimo, išteklių valdymo lygmenyse.
3. Viešasis sektorius yra įvairiausių organizacinių permainų žemėlapis, kuriame nuolat atsiranda ir išnyksta ištisos organizacijos, todėl į pirmą vietą iškelia neritmingumo, nepagrįstų permainų ir nepastovumo vengimą.
4. Visuotinės kokybės vadybos rezultatyvumas priklauso nuo visų organizacijos individų individualių ir...
Šį darbą sudaro 2276 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Šis mokslo darbas pasitarnaus tau kaip puikus pavyzdys siekiant aukščiausio pažymio!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!