Viešasis administravimas apima didžiausią valstybės bei vietos savivaldos institucijų veiklos sritį. Tam kad ezistuotų viešas administravimas, reikalingas ir griežtas įstatymų laikymasis, kuris yra svarbiausia sąlyga, kad funkcionuotų valdymo sistema, sėkmingai būtų vykdomi ir įgyvendinami uždaviniai. Todėl vykdomosios valdžios institucijos savo kompetencijos ribose privalo užtikrinti įstatymų ir poįstatyminių aktų laikymąsi, rengti ir priimti priemones valstybinės tvarkos sitvirtinimui. Tokiu būdu siekiama užtikrinti teisėtumą, kuris yra vienas iš pagrindinių viešojo administravimo proceso įgyvendinimo sąlygų.
Užtikrinant teisėtumą viešojo administravimo srityje vykdomosios valdžios institucijos ar pareigūnai pagal savo kompetenciją naudoja kontrolę ir kitą teisėtumo užtikrinimo būdą-priežiūrą. Kontrolės procese tikrinamas veiklos teisėtumas ir tikslingumas, o priežiūros metu apsiriboja tik veiklos tikrinimu iš teisėtumo pusės. Tai reglamentuota veikla, todėl ji nefunkcionuoja chaotiškai, o remiasi tam tikromis pagrindinėmis nuostatomis, direktyvomis, kurios paprastai vadinamos principais.
Nors administracinės teisės teorijoje teisininkų nuomonės dėl administracinės priežiūros kaip savarankiško teisėtumo užtikrinimo valstybiniame valdyme būdo vertinimo išsiskiria, nes vieni teigia, kad administracinė priežiūra yra atskiras ir savarankiškas teisėtumo valstybiniame valdyme užtikrinimo būdas, kiti mano, kad tai specifinė administracinės kontrolės rūšis, tačiau visų svarbiausia kokį vaidmenį šie abu būdai vaidina viešajame valdyme.
Rašto darbe nagrinėjama seimo, vykdomosios valdžios, vietos savivaldos ir kitų institucijų, kurios įgyvendina viešajį administravimą, veiklos priežiūra ir kontrolė veiklos teisėtumui ir tikslingumui užtikrinti.
Viešojo administravimo kontrolė yra laikoma viena iš pagrindinių teisėtumo1 užtikrinimo būdų. Plačiąją prasme kontrolė suprantama kaip tikrinimas, stebėjimas, taisyklės ir veiksmo rezultato santykio įvertinimas, kitaip tariant tai pasirinkto objekto stebėjimo ir tikrinimo sistema, kurios tikslas – pašalinti nukrypimus nuo nustatytų paramentrų. Kontrolė yra fukcija, kylanti iš žmonių veiklos, kuri turi būti vykdoma pagal tam tikras taisykles, standartus siekiant norimų rezultatų.
Vykdant viešojo administravimo kontrolę tiesiogiai atsakoma į klausimą: ar konkretus vykdomosios valdžios institucijos (pareigūno) veiksmas- dekretas, nutarimas, sprendimas, įsakymas, potvarkis-neprieštarauja Konstitucijai, konkrečiai veiklos sričiai, taip pat bendruosius valdžios ir atstovavimo principus reglamentuojančioms teisės normoms.
Viešojo administravimo kontrolę atlieka įstatymų leidžiamoji institucija (Seimas), vykdomosios valdžios...
Šį darbą sudaro 3846 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!