Lietuvos viešųjų pirkimų įstatyme viešieji pirkimai apibrėžiami kaip perkančiosios organizacijos atliekamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti viešojo pirkimo-pardavimo sutartį.
Kadangi bet kuri savivaldybė yra Viešųjų pirkimų įstatymo subjektas, todėl kiekvienas jos atliekamas pirkimas patenka į Viešųjų pirkimų įstatymo reglamentavimo sritį.
• Priežiūra ir kokybės valdymas.
1. POLITINIS SPRENDIMAS
Jeigu perduodami paslaugas vykdyti privačiam sektoriui siekiate užsitikrinti norimą rezultatą, visų pirma reikalingas politinis sprendimas kokioje srityje, kodėl ir kaip savivaldybė geriausiai pasinaudos šia galimybe.
Prieš savivaldybei inicijuojant paslaugų perdavimą vykdyti privačiam sektoriui, apskričių, savivaldybių ar seniunijų lygmens politikai turi įvertinti ir priimti sprendimą dėl tam tikrų klausimų. Tai galėtų būti sprendimas patvirtinti vietinę paslaugų vykdymo perdavimo privačiam sektoriui strategiją, t.y. politinį dokumentą dėl viešųjų pirkimų ir paslaugų vykdymo perdavimo, nustatantį kodėl, kokias atvejais ir kaip savivaldybė vykdys viešuosius pirkimus ir paslaugų įsigijimą iš privataus sektoriaus.
Sritys, kuriose savivaldybės privalo, turi teisę ir nori savo funkcijas perduoti vykdyti privačiam sektoriui priklauso nuo įvairių bendrų ir vietinių sąlygų. Vietinės sąlygos yra pagrindinis faktorius lemiantis ar vertėtų tam tikros srities paslaugas perduoti vykdyti privačiam sektoriui.
Pirmieji du žingsniai priimant politinį sprendimą yra šie:
1 žingsnis: Viešųjų pirkimų strategijos ar vidinių nuostatų parengimas. Viešųjų pirkimų politikos apskričių, savivaldybių ar seniunijų lygmenyje nustatymas gali būti svarbi politinio ir strateginio pasirengimo pirkimui dalis. Viešojo pirkimo politikos tikslas gali būti nustatyti bendrąją viešųjų pirkimų strategiją, sprendžiant tokius klausimus kaip: kas svarbiau – kokybė ar žema kaina? Kokias funkcijas perduoti privačiam sektoriui? Ar turimas ilgo laikotarpio planas? Kaip organizuoti pirkimus?
Viešųjų pirkimų strategija visuomet turėtų būti nustatoma atsižvelgiant į vietinius poreikius ir prioritetus. Todėl pirkimų politika (ar gairės) įvairiose savivaldybėse ar seniunijose gali labai skirtis, tačiau pagrindiniai momentai yra šie:
• Bendrieji viešųjų pirkimų tikslai – pvz., užimtumo regione didinimas, didesnis efektyvumas, mažesnė kaina, geresnė kokybė, kokybės valdymas ir pan.
• Viešojo pirkimo komisijos sudarymas– ad hoc ar nuolatinė komisija? Galbūt siekiant didesnių nuolaidų kai kurie...
Šį darbą sudaro 2069 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!