Kalba yra pati svarbiausia ir sudėtingiausia psichinė funkcija, glaudžiai susijusi su visų kitų psichinių funkcijų formomis veikla. Žymiai ir vidutiniškai protiškai atsilikusiems vaikams labai sunku bendrauti su aplinkiniais žmonėmis, dėl to pažeidžiamas pažintinių procesų formavimas. O pažintinės veiklos sutrikimai neigiamai veikia mąstymo, vaizduotės, atminties ir kitų psichinių procesų vystymąsi.Netgi keletą dešimtmečių vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo vaikai visame pasaulyje laikyti nemokytinais, todėl jiem buvo uždarytos visų ugdymo įstaigų durys. Tik šio amžiaus 8 – ajame dešimtmetyje prasidėjo jų integracija į švietimo sistemą, besitęsianti iki šiandien. Lietuvoje tokio sutrikimo vaikų ugdymas mokykloje buvo įteisintas naujajame švietimo įstatyme (1991 m. ) (Elijošienė, 2003).
Netgi ir visai nežymūs kalbos defektai gali sukelti skaudžius psichinius pergyvenimus. Suvokdami savo kalbos nepilnavertiškumą, vaikai kartais pradeda vengti kolektyvo, darosi užsisklendę, baikštūs, nepasitikintys savimi net tose srityse, kuriose pagal savo psichinį ir fizinį išsivystymą tikrai galėtų pasiekti puikius rezultatus. Kalbos patologija dažnai neigiamai veikia ir emocijų – valios bei motyvų sferos formavimąsi.
Pati svarbiausioji kalbos funkcija yra komunikacinė. Kalbos dėka žmonės bendraudami gali tiksliai informuoti vieni kitus apie savo jausmus, norus, ketinimus, kilusius sumanymus, mintis.
1. Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų vystymosi ypatumai
Protinis sutrikimas pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos (ypač mąstymo proceso) pažeidimu, valios, emocijų neišsivystymu, dažnomis fizinėmis negaliomis.
Elijošienė ( 2003 ) teigia, kad pažintinės veiklos neišsivystymas yra vienas iš svarbiausių protinio atsilikimo požymių. Šis vystymasis ne tik vėluoja, bet ir kiekvienas pažintinis procesas turi savitų bruožų. Protiškai atsilikusių vaikų aplinkos bei mokomosios medžiagos suvokimas apibūdinamas lėtumu, siaurumu, fragmentiškumu, nepakankamu diferencijuotumu. Mokiniai aktyviai reaguoja į tuos dirgiklius, kurie jau pažįstami, ir menkai arba visai nereaguoja į labai svarbius, bet nežinomus. Todėl šių vaikų pasaulio pažinimas yra labai ribotas ir lėtas.
Gebėjimas bendrauti yra viena iš svarbiausių sutrikusio intelekto asmenų pilnaverčio funkcionavimo bet kokioje visuomeninėje sąlygų. Vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto asmenų bendravimo įgūdžių ir apskritai socialinės kompetencijos plėtrą jau iš pat...
Šį darbą sudaro 1603 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!