Paruostukes.
Kalbant apie viešųjų organizacijų teorijas pagal Denhard išskiriamos 3 kryptys:1)VA kaip valdžios proceso dalis, tai vieš. organizacijų teorija kaip politinio mokslo dalis(politinis požiūris); 2)viešųjų organizacijų teorija kaip privačių org. Teorija(vadybinis požiūris).
Politinis požiūris:VA įgyvendina politiką, kuria valstybė stengiasi patenkinti žmonių interesus. VA-politikos šaka. Požiūris labai siejamas su įstatymų leidimo funkcija, konstitucinių visuomenės garantijų užtikrinimu. Svarbiausia, kad institucijos atitiktų teisingumo principus. Administravimas privalo veikti politiką įgyvendindamas kaip valstybės valios išraišką, remdamasis bendriausiais viešojo valdymo principais – demokratiškumu, teisėtumu, viešumu bei centralizavimo bei decentralizavimo derinimu. Šio požiūrio šalininkai VA supranta kaip dalyvavimą politikos procese. Viešosios organizacijos daro įtaką valstybės politikos formavimu ir įgyvendinimu ir taip veikia vertybių pasiskyrstymą visuomenėje. Pagal šį požiūrį vertinami tie patys kriterijai kaip ir politikos procese: laisvė, lygybė, teisingumas, dėmesingumas ir t.t.
Vadybinis požiūris: VA-kolektyvinė veikla. Svarbu, kad viešosios institucijos veiktų efektyviai. Požiūris siejamas su vykdymo, sprendimų, projektų ir programų įgyvendinimo funkcijomis, apibūdinančiomis viešųjų institucijų organizavimą ir vadybą. Valdžios sprendimai veikia verslo aplinką, valstybinės institucijos reguliuoja daugumą verslo krypčių ir šakų, taip lyg ir tapdamos verslo partneriais, reguliuojant įvairius projektus ir programas. Valdžia riboja, stabdo arba skatina verslo sumanymus ir programas. Pagrindinis šio požiūrio rūpestis yra efektyvumas ir akcentuojama mokslinių principų svarba organizacijos produktyvumui didinti, pagal W.Wilsoną tokia teorija valstybės sektoriuje galėtų padidinti efektyvumą kaip ir privačiame. Šis požiūris vyrauja ir dabar.
Teisinis požiūris: VA-teisės įgyvendinimas, reguliavimas – nurodymai piliečiams, taisyklės. Viešojo sektoriaus vertybė-kad veikla būtų teisėta(nepažeistų žmogaus teisių). Požiūris susijęs su jurisdikcijos funkcijomis,kuris apbūdina administratorių rolę, taikant ir naudojant teisę valstybinio reguliavimo ir kitose sferose. Vadybininkai disponuoja ir kontroliuoja žmogiškuosius, finansinius ir technologinius, bei informacinius išteklius, vykdo ministerijų ir departamentų užduotis ir tikslus. Teisinis reguliavimas viešajame administravime suprantamas kaip socialinių normų pagrindu ir jų įgyvendinimo tikslu veikiantis mechanizmas. Yra dvejopas požiūris į teisinį viešojo administravimo reguliavimą:1)viešojo administravimo institucijų veiklos teisinis reguliavimas nagrinėjamas atsižvelgiant į dvejopą viešojo valdymo sampratos lygmenį, suvokiant...
Šį darbą sudaro 7378 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!