Referatai

Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai

9.4   (3 atsiliepimai)
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 1 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 2 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 3 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 4 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 5 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 6 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 7 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 8 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 9 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 10 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 11 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 12 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 13 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 14 puslapis
Tarpgrupiniai santykiai: M. Sherif (1956) vaikų stovyklos tyrimai 15 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Žmogaus gyvenimas, vargu, ar įmanomas egzistuojant nepriklausant kokiai nors visuomenei, bendruomenei ar mažai grupei. Žmogus yra sociali būtybė, todėl net panorėjęs tapti asketu, nusprendęs atsiskirti nuo žmonių ir išvykti gyventi kalnuose, galiausiai vis tiek susiduria su frustracija ir gyvenimo beprasmiškumu (Vokiečių literatūros klasiko Hermann‘o Hesse‘ės atvejis) (Prinz, 2000). Žmogui yra būtinas sociumas, joje jis atlieka įvarius socialinius vaidmenis, vyksta asmenybės socializacija, o pagal grupės primetamus vertinimo modelius ima suvokti aplinkoje vykstančius įvykius. Tai reiškia, jog grupė daro didžiulę įtaką individo tikrovės suvokimui. Grupės formavimąsi ir jos dinamiką svarbu suvokti ne tik dėl kasdieninio bendravimo, bet ir darbo organizacijos sąlygomis, valstybės valdymo klausimais ir t.t..
Tokias grupes kaip organizacijas vadinsime oficialiomis, nes jos reguliuojamos formaliomis taisyklėmis, o priešingas – neoficialiomis, kurios susidaro pačios, žmones jose jungia panašūs pomėgiai, interesai. Žmonėms taip pat būdinga kategorizuoti žmones pagal tai, kokiai grupei jie priklauso. Jeigu priklausoma aukštesnio statuso grupei, tai grupės nario vertė savaime didelė. Visuomenėje veikia ir toks socialinis reiškinys – vidinis grupės favoritizmas, kai savus grupės narius vertiname palankiau negu kitus (Suslavičius, 2006). Dažniausiai toks kategorizavimas yra paremtas iracionaliu vertinimu, stereotipais ir stigmomis, kuris daro įtaką tarpgrupiniams santykiams ir iššaukia konfliktus.
Už informaciją, kurią turime šiandieną apie grupes ir jų santykius galime būti dėkingi žymiam socialinės psichologijos tyrėjui Muzafer Sherif. Jis sukūrė realistinę konfliktų teoriją, kurioje manoma, jog tarpgrupiniai konfliktai, išankstiniai nusistatymai, stereotipai atsiranda tada, kai grupės pradeda varžytis dėl ribotų išteklių. Šią teoriją jis patvirtino atlikdamas kontraversiškai pagarsėjusius vaikų stovyklos eksperimentus. Tačiau kaip ir kiekviename tyrime, net ir klasikiniame yra trukūmų: tyrimo rezultatai negali būti generalizuojami visoms grupėms. O Michael Billig (1975) teigimu, tyrimas rodo ne kaip konkurencija ir bendradarbiavimas veikia tarpgrupinį elgesį ir požiūrius, bet kaip viena galinga grupė valdo dvi silpnesnes. Nepaisant trūkumų ir kritikos, M. Sherif savo metodikomis, kurios nagrinėja tarpgrupinius santykius, sukūrė pamatą socialinei psichologijai vystytis. Toliau šiame rašto...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3790 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Detali informacija
Darbo tipas
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
15 psl., (3790 ž.)
Darbo duomenys
  • Psichologijos referatas
  • 15 psl., (3790 ž.)
  • Word failas 42 KB
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą

www.nemoku.lt Panašūs darbai

Vaikų reagavimas į sėkmę ir nesėkmę

Vaikų reagavimas į sėkmę ir nesėkmę Psichologija
Peržiūrėti darbą

Šeimos ir vaikų psichoterapijos teorinės paradigmos

Šeimos ir vaikų psichoterapijos teorinės paradigmos Psichologija
Peržiūrėti darbą

Vaikų auklėjimas Japonijoje

Vaikų auklėjimas Japonijoje Psichologija
Peržiūrėti darbą

Vaikų simbolinė raiška piešiniuose

Vaikų simbolinė raiška piešiniuose Psichologija
Peržiūrėti darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą