Žmones įvairios nesėkmės gali lydėti nuo pat gimimo iki mirties. Vieni gimsta neįgaliais, kiti gali susirgti ar tapti nelaimingų atsitikimų aukomis. Dėl įvairių priežasčių (pvz. išsilavinimo, sveikatos būklės, bedarbystės ir kt.) jie nebegali patys patenkinti būtinųjų jų poreikių. Nuo to šiems žmonėms padėdavo giminės, artimieji, draugai, bažnytinės organizacijos, įvairios labdaringos nevyriausybinės organizacijos. Bet dažnai šios paramos neužtenka, todėl paramos teikimas vargstantiems yra ir valstybės pareigų dalis, kuriomis formuojama ir įgyvendinama socialinė politika.
Svarbiausioje žmogaus vystymosi koncepcijoje, kuri priimta Jungtinių tautų, kaip žmogaus socialinės raidos koncepcija, pabrėžiamos žmogaus pasirinkimo galimybės, o kaip yra tada kai žmogaus nebeturi galimybės pasirinkti, kai ji užklumpa tam tikra rizikos rūšis – jis tampa invalidu, seneliu, bedarbiu, ligoniu ir pan. Jam tegali padėti tik tam tikroje visuomenėje priimtos atitinkamos socialinės apsaugos ir paramos priemonės.
Nagrinėdama pasirinktą temą pasistengsiu atskleisti socialinės paramos sampratą, realias valstybės galimybes siekiant padėti Lietuvos žmonėms, kuriems ta pagalba be galo reikalinga.
Tyrimo tikslas – atskleisti apskričių ir savivaldybių galimybes ir funkcijas teikiant socialinę paramą.
Tyrimo metodas – galiojančių teisės aktų reglamentuojančių socialinę paramą analizė.
3. Atskleisti kompetencijos ir galimybių skirtumus.
SOCIALINĖS PARAMOS SAMPRATA, PRINCIPAI
Prieš pradedant plačiau apžvelgti socialinės paramos teikimo principus ir bruožus, visų pirma reikėtų paminėti, kad teisę į socialinę paramą turi visi Lietuvos Respublikos piliečiai taip pat ir kitų valstybių piliečiai ir asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
Lietuvoje socialinė parama taikoma visiems asmenims nepriklausomai nuo jų lyties. Pagrindinės teisės į socialinę apsaugą garantuojamos Lietuvos Respublikos Konstitucijoje. 52 straipsnis numato piliečių teisę gauti senatvės ir invalidumo pensijas, socialinę paramą nedarbo, ligos, našlystės, maitintojo netekimo ir kitais įstatymų numatytais atvejais. 48 straipsnis garantuoja teisę gauti socialinę apsaugą nedarbo atveju. 39 straipsnis numato socialinę paramą šeimoms: “Valstybė globoja šeimas, auginančias ir auklėjančias vaikus namuose, įstatymo nustatyta tvarka teikia joms paramą”. Taip pat numatoma dirbančioms motinoms suteikti mokamas atostogas iki gimdymo ir po jo, palankias darbo sąlygas...
Šį darbą sudaro 5385 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!