ŠIS tikslas yra labai aiškiai apibrėžiamas Šengeno konvencijos 93 str.: “Šengeno informacinės sistemos tikslas yra užtikrinti viešąją tvarką bei saugumą, taip pat užtikrinti valstybės saugumą ir šios konvencijos nuostatų taikymą laisvam asmenų judėjimui Susitariančiųjų šalių teritorijoje pasinaudojant šia sistema perduodama informacija”. Be to, 92.1 str. detalizuoja sistemos paskirtį: “Šengeno informacinė sistema leidžia institucijoms, kurias paskiria Susitariančios šalys, naudojantis automatizuota paieška, prieiti prie pranešimų apie asmenis ar daiktus, norint atlikti patikrinimus pasienyje ar kitas policijos ir muitinės kontrolės procedūras, atliekamas šalies viduje, atsižvelgiant į nacionalinės teisės normas ir esant vieningai pranešimų kategorijai, kuri nurodyta 96 str., taip pat išduoti vizą, leidimus gyventi ir reglamentuoti užsieniečių padėtį, taikant šios konvencijos nuostatas dėl asmenų judėjimo”.
Pats skelbiamas tikslas nulemia būtiną komunikaciją, kuri yra reikalinga informacijai perduoti per tam tikslui sukurtą sistemą. Tam, kad vyktų komunikacijos procesai, be paties tikslo, sistemoje turi būti siuntėjas, gavėjas ir galimas tarpininkas, o pagal tai turi būti numatyta efektyvi sistemos struktūra.
ŠIS struktūros pagrindinės dalys yra nurodytos Šengeno konvencijos 92.1 str.: “Susitariančios šalys sukuria ir išlaiko bendrą informacinę sistemą, į kurią įeina kiekvienos iš Susitariančių šalių nacionalinė sekcija ir techninio aptarnavimo tarnyba”. Be to, 108.1-2 str. pasakyta, kad “kiekviena Susitariančioji šalis paskiria instituciją, kuriai teks didžiausia atsakomybė už Šengeno informacinės sistemos nacionalinę sekciją”. Ir kas svarbiausia struktūros požiūriu – kiekviena Susitariančioji šalis siunčia savo pranešimus vien tik per šią instituciją. Taigi struktūroje išskiriami trys pagrindiniai elementai, kurie įtakoja ir komunikaciją:
• kiekvienos Susitariančios šalies nacionalinė sekcija;
• bendra techninio aptarnavimo tarnyba;
• nacionalinė institucija, per kurią siunčiami nacionaliniai pranešimai ir kuri atsakinga už nacionalinę sekciją.
1. Įvadas 2 psl.
2. Šengeno informacinės sistemos tikslas ir struktūra 4 psl.
3. Šengeno informacinės sistemos turinys: teisinis reglamentavimas 5 psl.
*Šengeno informacinės sistemos duomenų kategorijos 6 psl.
* Pranešimų tipai Šengeno informacinėje sistemoje 7 psl.
- Pranešimų tipai pagal 95 straipsnį 7psl.
- Pranešimų tipai pagal 96 straipsnį 8 psl.
- Pranešimų tipai pagal 97 straipsnį 8 psl.
- Pranešimų tipai pagal 98 straipsnį 9 psl.
- Pranešimų tipai pagal 99 straipsnį 9 psl.
- Pranešimų tipai pagal 100 straipsnį 10 psl.
* Pranešimų įvedimo ir užklausų teisė Šengeno informacinėje sistemoje 11 psl.
4. SIRENE biuras ir jo veikla 12 psl.
*SIRENE biuro organizacija ir komunikacijos priemonės 13 psl.
5. Išvados 16 psl.
6. Literatūros ir šaltinių sąrašas 17 psl.
7. Priedai 18 psl.
8. Santrumpų lentelė 19 psl.
ĮVADAS
Europos integracijos procesai, prasidėję dar XX a. šeštajame dešimtmetyje nuo trijų Europos Bendrijų įsteigimo, per paskutiniuosius du dešimtmečius buvo ypatingai svarbūs daugeliui Europos valstybių, ekonomiškai ir politiškai apsisprendusių dėl tolimesnio glaudaus bendradarbiavimo ir koegzistavimo vieningoje Sąjungoje. Pastarieji metai buvo reikšmingi ir Lietuvai, nusprendusiai prisijungti prie Europos Sąjungos ( ES ) ir 2004 metų gegužės 1 dieną tapusiai jos nare. Integracijos procesai, prasidėję rengiantis narystei ES, dar nesibaigė, jie liks aktualūs bei svarbūs ir artimoje perspektyvoje. Bendros rinkos įgyvendinimas, kuris buvo vienas iš Europos ekonominės bendrijos steigimo tikslų 1957 metais, numato keturių laisvių įgyvendinimą: laisvą prekių, paslaugų, kapitalo ir asmenų judėjimą. Pirmosios trys paminėtos laisvės yra tiesiogiai susijusios su ekonomine integracija, kurios įgyvendinimas šiuo metu labiausiai pažengęs. Tačiau bendros rinkos kūrimas neįmanomas be laisvo asmenų judėjimo, kuris apima ne tik laisvą darbo jėgos judėjimą, tačiau ir su žmonių migracija susijusius aspektus, įtakojančius ir valstybių saugumą.
Siekdamos sparčiau įgyvendinti laisvo asmenų judėjimo principą, 1985 metų birželio 14 dieną. Beneliukso šalys, Vokietija ir Prancūzija Liuksemburgo kaimelyje Šengene pasirašė susitarimą dėl palaipsninio sienų kontrolės panaikinimo tarp šių Susitariančiųjų šalių. 1990 metų birželio 19 dieną tos pačios Susitariančios šalys pasirašė papildomą sutartį, taip...
Šį darbą sudaro 4814 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Šis mokslo darbas pasitarnaus tau kaip puikus pavyzdys siekiant aukščiausio pažymio!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!