Vaikų ir paauglių deviantinio elgesio ypatumai ir prevencija. Psichologinė vaikų ir paauglių amžiaus tarpsnių charakteristika. Asocialaus ir deviantinio elgesio samprata. Vaikų ir paauglių elgesio motyvų diagnostika. Faktoriai, lemiantys deviantinio elgesio atsiradimą. Deviantinio elgesio prevencijos būdai mokykloje ir šeimoje. Bendravimo be pykčio ypatumai. Neformalaus ugdymo organizavimo formos ir metodai. Šeimų informavimo ir konsultavimo formos ir metodai. Kai kurios tėvų klaidos.
4) nepilnamečius į nusikalstamą veiklą vis dažniau įtraukia suaugusieji (36, 21).
Nusikaltimų tyrimai rodo ir tai, kad jaunėja nepilnamečiai nusikaltėliai (30 proc. visų nepilnamečių nusikaltimų padarė 14 – 15 metų paaugliai).
Pastarąjį teiginį patvirtina ir R.Žukauskienės (1998) tyrimai. Jos duomenimis, daugiau kaip ¼ pradinukų yra agresyvūs, kad agresyvumas ateina iš šeimos. Jei su jais nebus atliekamas auklėjamasis ir prevencinis darbas – tai potencialūs nusikaltėliai ateityje.
Atsiliekantys moksle, deviantinio elgesio vaikai ir paaugliai dažniausiai savo klasėse yra atstumti ar izoliuoti. Jų santykiai su mokytojais ir mokiniais yra įtempti. Bendraklasiai jų nemėgsta, vengia, ignoruoja, žiūri į juos su panieka. Mokytojai dažnai juos kritikuoja, pravardžiuoja, nenori suprasti, žemina, neapkenčia ir pan. Tai įrodo G.Davidavičienės (1996), P.Dereškevičiaus (1997), A.Baubino (1999) ir kitų mokslininkų tyrimai. Netinkamas mokytojų elgesys sukelia mokinių nepasitenkinimą, baimę, neapykantą, agresiją bei atstūmimą. Todėl atstumtieji vaikai ir paaugliai pradeda ieškoti aplinkos, kuri juos priimtų, kurioje jie galėtų būti pripažinti ir saugūs. Dažniausiai jie patenka į tokių pat atstumtųjų grupes, kuriose vyksta (arba formuojasi) daug atviresnė ir žiauresnė kova už būvį negu ankstesnėje aplinkoje, bet trauktis dažnai nėra kur, ar nesinori. Kuo ilgiau vaikas išbūna gatvėje, tuo jam sunkiau sugrįžti į normalią aplinką. G.Valickas (1997) įsitikinęs, kad „asocialūs paaugliai gatvėje dažnai būna įžūlesni, lengvai peržengiantys ne tik moralias, bet ir teisės normas <...>. Net jeigu atskiras grupės narys nėra tvirtai perėmęs asocialių elgesio normų bei vertybių, jis gali padaryti teisės pažeidimą, paklusdamas grupės spaudimui, norėdamas pademonstruoti savo jėgą, ryžtingumą ir kartu siekdamas įtvirtinti save grupės narių akyse“ (40, 30 – 31).
Gaila šiandieninių vaikų ir paauglių, nes smurtas, prievarta, susvetimėjimas, abejingumas ir kt. dažni šio amžiaus žmonių tarpusavio santykių palydovai skatina jaunimą peržengti ne tik moralės, bet ir teisės normas. Tačiau susitaikyti su tokia socialine aplinka NEGALIMA. BŪTINA VEIKTI! Tą turi daryti ne tik tėvai, bet ir mokytojai. Tėvo Stanislovo žodžiais tariant, mokytojas neturi būti nei pesimistas,...
Šį darbą sudaro 8702 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Šis mokslo darbas pasitarnaus tau kaip puikus pavyzdys siekiant aukščiausio pažymio!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!