Mokinių žinių, mokėjimų ir įgūdžių vertinimas yra svarbus mokymo proceso elementas. Nuolatinė ir sisteminga mokinio mokymosi kontrolė ir jo vertinimas pažymiais informuoja mokytojus, tėvus ir visų pirma patį mokinį apie jo pasiekimus. Mokinio mokymosi rezultatų vertinimas kiek tai įmanoma turi būti teisingas ir objektyvus, o žinių kontrolė dalykiška.
Vertinimo proceso netobulumai jau seniai kelia pedagogikos mokslininkams uždavinį – nustatyti tinkamiausią vertinimo sistemą ir rasti įvairesnių vertinimo metodų, kurie leistų kuo objektyviau įvertinti mokinių žinias ir įgūdžius. Šiandien vertinimas yra plačiai diskutuojama problema. Iš pedagoginės literatūros matyti, jog nuomonės tuo klausimu plačiai skiriasi. Vieni autoriai siūlo visai atsisakyti pažymių, kiti – kuo dažniau mokinius testuoti ir vertinti pažymiais.
V. Rajeckas nagrinėdamas pedagoginį mokymosi rezultatų tikrinimo ir vertinimo aspektą, analizuoja mokymo rezultatų ir vertinimo sampratos funkcijas, tikrinimo ir vertinimo principus, rūšis, taip pat iškylančias vertinimo problemas. T. Stulpinas nagrinėja, kokie gali būti vertinimo aspektai, rezultatų tipai, vertinimo rūšys. Mokinių rezultatų tikrinimas ir vertinimas L. Jovaišos tyrimo objektas. A. Paurienė nagrinėdama pažymį mokymo procese daug dėmesio skiria mokytojo ir mokinio bendravimo klausimams. A. Šventickas mokinių vertinimą analizuoja ir iš pedagoginės ir iš psichologinės pusių. N.L. Gage ir D.C.Berliner formuluodama pagrindines vertinimo sąvokas, tiria kaip mokinių žinių ir įgūdžių vertinimo problema sprendžiama praktikoje.
Įvairūs vertinimo klausimai keliami muzikos pedagogikoje. E. Balčytis rašo apie galimus žinių ir įgūdžių tikrinimo, vertinimo būdus. E. Velička nagrinėja vertinimo tikslus, kriterijus, objektą, stilius. Z. Rinkevičius analizuoja mokinių muzikinio mąstymo vertinimo aspektus. Galima teigti, kad minėtų autorių tikslas mokinių muzikinių žinių ir įgūdžių vertinimo objektyvumas, korektiškumas, nuoseklumas.
Svarbiausios dabartinės Lietuvos reformos idėjos-mokyklos humanizavimas, demokratizavimas. Taigi tai lyg ir pradžia į artimesnį mokytojų ir mokinių bendravimą. Tačiau vis dar neišvengiama konfliktų dėl mokinių žinių ir įgūdžių vertinimo. Toli gražu ne visuomet sutampa mokytojo ir mokinio nuomonės. Vertinimo objektyvumas įmanomas tik tuomet, kai visi mokytojai, kurie tikrina mokinių žinias vienodai supranta vertinimo objektą, mokiniai gauna vienareikšmes...
Šį darbą sudaro 7290 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!