Darbe išanalizuoti mokesčių mokėtojų kontrolės formos (jų teisinio reglamentavimo ypatumai), palyginti Lietuvos ir Rusijos Federacijos mokestinės kontrolės praktika. Magistrinis darbas gynimo komisojos įvertintas - gerai.
Mokesčiai yra pagrindinis valstybės ir savivaldybių biudžeto pajamų šaltinis.
galiojantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymas (toliau – MAĮ) išskiria
dvi tiesiogines mokesčių mokėtojų kontrolės formas – mokestinį patikrinimą ir mokestinį
tyrimą. Tiek mokestinio patikrinimo, tiek mokestinio tyrimo metu yra tiriama ir tikrinama, kaip
mokesčių mokėtojas apskaičiuoja, deklaruoja ir moka mokesčius. Tas pats įstatymas įpareigoja
mokesčių administratorių ne tik kontroliuoti mokesčių mokėtojus, bet ir teikti jiems
visokeriopą pagalbą. Kad nesuklystų apskaičiuodamas ir sumokėdamas mokesčius, sąžiningas
verslininkas visada gali klausti, konsultuotis. Bet koks konfliktas tarp mokesčio mokėtojo ir
administratoriaus gali kilti tik tada, kai nustatomi sąmoningo mokesčių vengimo faktai. Be to,
mokesčių mokėtojas jau turi teisę nevykdyti neteisėtų mokesčių administratoriaus nurodymų,
susitarti dėl mokesčio dydžio, kai abi šalys neturi pakankamai įrodymų savo skaičiavimams
pagrįsti.
Temos naujumas ir problematika. Rengiantis narystei Europos Sąjungoje (toliau -
ES) buvo peržiūrimi, keičiami, papildomi ar kuriami nauji mokesčių įstatymai, kad mokesčių
teisiniai pagrindai atitiktų ES reikalavimus. Kai Lietuva 2004 metų gegužės 1 d. tapo ES nare,
tą pačią dieną įsigaliojo ir naujas Mokesčių administravimo įstatymas.
Šiuo įstatymu apibrėžta nauja mokesčių administratoriaus bendradarbiavimo funkcija, kuri iš
esmės nusako naują požiūrį į mokesčių mokėtojus. Dabar mokesčių administratorius
įvardijamas ne tik kaip kontroliuojanti, bet ir paslaugas mokesčių mokėtojams teikianti
institucija. Jos pagrindinė misija – padėti sąžiningiems mokesčių mokėtojams teisingai
apskaičiuoti ir laiku sumokėti visus privalomus mokesčius, t.y. ,,mažiausiomis sąnaudomis”
įvykdyti prievolę. Pradėta plačiai taikyti mokesčių administravimo procedūra – mokestinis
tyrimas, kurio metu mokesčių mokėtojas nebaudžiamas už pastebėtas klaidas, bet jam
skiriamas laikas klaidoms ištaisyti, o mokesčių administratorius pateikia rekomendacijas, kaip
4
tai padaryti. Tačiau ar teisinis mokestinio tyrimo reglamentavimas nesukuria prielaidų laisvai
interpretuoti mokestinio tyrimo turinį, dėl ko pažeidžiamas pagrindinis šalies įstatymas –
Konstitucija. Iki šiol Lietuvoje praktiškai nebuvo jokių tyrinėjimų šia tema. Tokia padėtis
šiuolaikiniame Lietuvos teisės moksle yra pateisinama dėl palyginti trumpo naujojo MAĮ
gyvavimo laikotarpio, per kurį nesuspėta moksliniu lygiu išnagrinėti naujos mokestinės
kontrolės formos - mokestinio tyrimo.
Šiame darbe bus nagrinėjama valstybės mokestinių pajamų kontrolės sritis. Valstybės
mokestinių pajamų kontrolę realizuoja specializuotos ir nespecializuotos kontrolės institucijos.
Specializuotos kontrolės institucijos...
Šį darbą sudaro 16578 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!