palankaus gerovės modelio, kuris leidžia dirbti trumpiau, ilgiau ilsėtis ir gauti didelius atlyginimus.
Laisvas asmenų judėjimas - vienas iš kertinių ES principų. Tai kiekvieno ES piliečio, iš jų ir
Lietuvos, galimybė gauti darbo kitoje ES šalyje tokiomis pat sąlygomis kaip ir vietiniai gyventojai.
Tačiau dar stojant naujoms šalims į ES, buvo aišku, kad atsiras tam tikrų kliūčių dėl šio principo
įgyvendinimo. Tik šešios iš penkiolika senbuvių narių nuo pat įstojimo pradžios leido naujųjų šalių
piliečiams atvykti dirbti. Tačiau net ir jos, kaip Danija, Airija, Jungtinė Karalystė nuo pat pradžių
nustatė, kad atvykėliai negalės iš karto prašyti socialinių išmokų, o Italija ir Portugalija nustatė
atvykstantiems dirbti kvotas. Ir tik vieninteliai švedai nenustatė jokių diskriminacinių sąlygų. Dabar
kyla vis daugiau diskusijų dėl tokios situacijos ir darbo sąlygų reglamentavimo.
Nors šiuo metu emigracija gali tapti Lietuvai viena didžiausių nekarinių grėsmių, atsakymų
į keltus klausimus kol kas nėra. Emigracijos stabdymas, „kad Lietuva neišsivaikščiotų“, kartais
deklaratyviai pasirodo politiniuose rinkimų manifestuose, tačiau nei nuoseklios valstybės
strategijos emigracijos atžvilgiu, nei politinės valios jai sukurti kol kas nėra.
Dabartinė Lietuvos Respublikos Vyriausybė deklaruoja siekį „rūpintis Lietuvos
Respublikos piliečių, pasinaudojusių laisvo asmenų judėjimo teise, geresniu socialinių ir
kultūrinių poreikių tenkinimu užsienio valstybėse“ bei „parengti ir įgyvendinti priemones,
skatinančias ekonominius migrantus grįžti į Tėvynę“1
Darbo tikslas: apibrėžti laisvą asmenų judėjimą, kaip laisvos ekonominės erdvės principą
(istoriniai, politiniai aspektai); aptarti problemas, pasekmes atsiradusias įsigalėjus laisvam asmenų
judėjimui (Europoje ir Lietuvoje) (tarptautinis nusikalstamumas, „protų nutekėjimas“, ekonominis,
socialinis bei politinis poveikiai).
1 Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas „Dėl LR Vyriausybės 2006-2008 metų programos įgyvendinimo
priemonių patvirtinimo. 2006 10 17 Nr. 1020, Vilnius, 33 P.
4
1.LAISVAS ASMENŲ JUDĖJIMAS
Europos Bendrijos (toliau EB) sutarties 48-66 str. yra apibūdintos trys laisvo asmenų judėjimo
laisvės, kurios kartu su laisvu prekių judėjimu sudaro vieningą ekonominės erdvės koloną. Šios
laisvės sąlygoja laisvą darbuotojų judėjimą (EBS 48-51 str.), steigimosi teisę (EBS 52-58 str.) ir
laisvą paslaugų judėjimą (EBS 59-66 str.). visų asmenų judėjimo laisvių tikslas – užtikrinti vienodą
asmenų traktavimą. Tai reiškia, kad ES užsieniečiai ir valstybių narių piliečiai...
Šį darbą sudaro 4773 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!