ATSAKOMYBĖS IR ATSKAITOMYBĖS SAMPRATA
ATSKAITOMYBĖS TIPAI
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO REFORMOS PADARINIAI ADMINISTRACINEI ATSKAITOMYBEI. KONTROLĖ
ADMINISTRACINĖS ATSAKOMYBĖS PRINCIPAI
ADMINISTRACINĖS ATSKAITOMYBĖS RAIDĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI
TURINYS
ĮVADAS 3
1. ATSAKOMYBĖS IR ATSKAITOMYBĖS SAMPRATA 4
2. ATSKAITOMYBĖS TIPAI 5
2.1. Parlamentinės kontrolės 5
2.2. Vadybinis tipas 6
2.3. Teisinės / pusiau teisinės apžvalgos 6
2.4. Santykių su suinteresuotomis grupėmis 6
2.5. Rinkos tipas 6
3. VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO REFORMOS PADARINIAI ADMINISTRACINEI ATSKAITOMYBEI. KONTROLĖ 7
3.1. Valstybės tarnautojų atsakomybės stiprinimas 7
3.1.1. Viešumas 7
3.1.2. Vidinė drausmė, disciplina 8
3.2. Strateginis valdymas 9
3.3. Vidaus ir išorės auditas 9
3.4. Saulėlydžio komisijos veikla 9
3.5. Administraciniai teismai 9
3.6. Seimo kontrolieriai (ombudsmenai) 10
3.7. Atskaitomybė piliečiams 10
3.8. Konsultacijos su suinteresuotomis grupėmis 10
4. ADMINISTRACINĖS ATSAKOMYBĖS PRINCIPAI 11
5. ADMINISTRACINĖS ATSKAITOMYBĖS RAIDĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI 11
5.1. Mažas suinteresuotumas didesne atskaitomybe įstatymų leidžiamojoje valdžioje 11
5.2. Riboti reformos pajėgumai vykdomojoje valdžioje 12
5.3. Spaudimas atskaitomybės reformai iš apačios bei ES 12
IŠVADOS 13
NAUDOTA LITERATŪRA 14
ĮVADAS
Politikos moksle egzistuoja dvi plačios atskaitomybės sampratos. Pirmoji – atsakomybės pagrindas yra vidinis asmeninės pareigos jausmas; antroji – asmeninės pareigos nepakanka, todėl norint garantuoti atsakingą elgesį, reikia panaudoti išorines jėgas.1
Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme teigiama, kad „viešojo administravimo subjektai atsako už jų administruojamų paslaugų teikimo teisėtumą“.2
Apklausos rodo, kad po nepriklausomybės atkūrimo praėjus daugiau nei dešimčiai metų Lietuvos vykdomosios valdžios, kurios sudedamoji dalis yra viešoji administracija, legitimumas visuomenėje yra labai žemas. Legitimumo problema yra susijusi su nepakankama Lietuvos viešosios administracijos atskaitomybe visuomenei.3
Administracinių įstaigų daroma įtaka politikai nuolat auga. Dėl šios priežasties iškyla viena labai svarbi problema – kaip kontroliuoti administraciją. Ši problema darosi vis svarbesnė. Iš čia kyla kiti sunkumai: ar administratoriai visada turi paklusti visuomenės norams, kai tie norai gali prieštarauti platesniems visuomenės interesams arba pažeisti kai kurių jos narių pilietines laisves? Viena vertus, politiniai lyderiai tikisi, kad valstybės tarnautojai vykdys jiems duodamus paliepimus ir nebus labai savarankiški. Kita vertus, iš valstybės tarnautojų tikimasi, kad jie bus pajėgūs savarankiškai apsispręsti dėl etninių ir teisinių klausimų ir nesutiks vykdyti jokių nurodymų, kuriuos laikys šiuo atžvilgiu esant netinkamus.
Plačiai administracinės atskaitomybės principus nagrinėjo amerikietis B. Stone (1995) pateikęs teorinį administracinės atskaitomybės modelį. Šio...
Šį darbą sudaro 3029 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Šis mokslo darbas pasitarnaus tau kaip puikus pavyzdys siekiant aukščiausio pažymio!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!