Viešosios politikos įgyvendinimas vyksta pagal atsiskaitomybės normą, kuri apriboja viešųjų programų įgyvendinimą. Kad ir kokiu būdu vyktų įgyvendinimas, visada galima aiškintis, kiek tikslai buvo įvykdyti ir kiek rezultatai yra nutolę nuo tikslų. Tai yra pagrindas vertinti įgyvendintojų atsiskaitomybę ir politikų bei tarnautojų atsakomybę1.
Visišką įgyvendintojų autonomija reikštų visišką jų elgesio nevaržomumą, taip būtų paneigta esminė santykių tarp piliečių ir įgyvendintojų atsiskaitomybės prigimtis. Tuo tarpu per didelis nepasitikėjimas biurokratija sumažintų sėkmingo įgyvendinimo galimybę, nes nėra įmanoma sukurti tokį planą, pagal kurį tikslai turi būti įgyvendinami.
Administracinių įstaigų daroma įtaka politikai nuolat auga. Dėl šios priežasties iškyla viena labai svarbi problema – kaip kontroliuoti administraciją. Ši problema darosi vis svarbesnė. Iš čia kyla kiti sunkumai: ar viešiesi administratoriai visada turi paklusti visuomenės norams, kai tie norai gali prieštarauti platesniems visuomenės interesams arba pažeisti kai kurių jos narių pilietines laisves? Viena vertus, politiniai lyderiai tikisi, kad valstybės tarnautojai vykdys jiems duodamus paliepimus ir nebus labai savarankiški. Kita vertus, iš valstybės tarnautojų tikimasi, kad jie bus pajėgūs savarankiškai apsispręsti dėl etninių ir teisinių klausimų ir nesutiks vykdyti jokių nurodymų, kuriuos laikys šiuo atžvilgiu esant netinkamus.
Naudosiu Peters B.G. „Biurokratijos politika“ kaip pagrindinę literatūrą bei pagalbinius literatūros šaltinius, kurie nurodyti literatūros sąraše.
• Apžvelgti kas tai yra „atsakomybė“ ir „atskaitomybė“.
• Pagrindiniai atsakomybės aspektai.
• Kontrolės būdai.
• Administracinės atsakomybės principai.
• Pateikti išsamias išvadas.
ATSAKOMYBĖ
Pagal LR Valstybės tarnybos įstatymo VII skirsnio 28 straipsnį, valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus traukiami tarnybinėn atsakomybėn. Už valstybės ir savivaldybės institucijai ir įstaigai padarytą materialinę žalą valstybės tarnautojai traukiami materialinėn atsakomybėn. 3 Vadinasi, yra dvi valstybės tarnautojų atsakomybės rūšys: tarnybinė ir materialinė. Savarankiška tarnybinių nuobaudų sistema įstatyme ir poįstatyminiuose teisės aktuose, įtvirtinta jų skyrimo tvarka leidžia kalbėti apie tarnybinę atsakomybę kaip apie savarankišką teisinės atsakomybės rūšį4.
Politikoje gan sunku apibrėžti kas tai yra atsakomybė. Čia asmuo gali būti laikomas atsakingu už kažką jau padarytą ar nepadarytą, nors gal jie...
Šį darbą sudaro 2070 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!