Apskrities valdymo organizavimo teisinio mechanizmo istorinė raida, apskrities viršininko kompetencija, atskirų LR apskričių valdymo palyginimas.
IŠVADOS 19
ORGANIZATION OF DISTRICT’S GOVERNMENT 20
LITERATŪROS SĄRAŠAS 21
ĮŽANGA
Valdymą galima apibrėžti kaip visuomeninių ir privačių dalyvių, socialinių grupių ir institucijų koordinavimo procesą, siekiant aiškių tikslų. O regioninį (apskrities) valdymą galima apibrėžti kaip sugebėjimą integruoti ir formuoti vietinius ir regioninius interesus, organizacijas ir socialines grupes ir sugebėjimą atstovauti juos už regiono ribų. Regionams (taip yra kitaip vadinamos apskritys) suteikiama teisė tvarkyti savo regioną.
Lietuva yra unitarinė valstybė. Lietuva yra taip pat demokratinė valstybė. Demokratinėse valstybėse valdymas negali būti sutelkiamas vienos ar kelių aukščiausiųjų institucijų galios ribose. Tai reiškia valdymas negali būti vykdomas vien centralizuotai. Unitarinės valstybės gali būti daugiau ar mažiau centralizuotos. Tai priklauso nuo to, kiek kompetencijos yra perduota vietinės savivaldos organams ir kiek jos palieka sau centrinė vyriausybė. Ši kompetencija yra perduodama tiek aukštesniesiems, tiek žemesniesiems administraciniams vienetams.
Lietuvos Respublikos teritoriniai administraciniai vienetai yra apskritys ir savivaldybės. Apskritis yra Lietuvos teritorijos aukštesnysis administracinis vienetas. Pagal LR teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymą, apskritis sudaroma iš savivaldybių teritorijų, pasižyminčių socialinių, ekonominių ir etnokultūrinių interesų bendrumu [3]. Apskrities ribas bei centrą nustato ir keičia, pavadinimą jai suteikia ir keičia Lietuvos Respublikos Seimas Vyriausybės teikimu. Šiuo metu Lietuvoje yra šios apskritys: Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus.
Apskrities valdymas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija [1], LR Apskrities valdymo įstatymu [2], Prezidento dekretais, Vyriausybės nutarimais bei kitų valstybės valdymo institucijų teisės aktais.
Valdymą apskrityje per apskrities viršininką, ministerijas bei Vyriausybės įstaigas organizuoja Vyriausybė. Iš valstybės biudžeto bei kitų finansavimo šaltinių skiriamos lėšos apskrities valdymui organizuoti ir viršininko bei apskrities administracijos funkcijoms įgyvendinti.
Šio darbo tikslas yra išanalizuoti apskrities valdymo organizavimo teisinį mechanizmą, šio mechanizmo kitimo tendenciją, istorinę raidą. Šio darbo objektu yra teisės aktai tokie kaip: LR Konstitucija, Apskrities valdymo įstatymas, LR Teritorinių vienetų ir jų ribų įstatymas ir kita specialioji literatūra, kuri padės tinkamai išnagrinėti apskričių valdymo organizavimą.
Šio darbo tikslams pasiekti naudosiu tokius...
Šį darbą sudaro 4658 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!